جهانزندگی

اتحادیه اروپا از افزایش ۲۸ درصدی متقاضیان پناهندگی در اروپا خبر داد

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا «EUAA» گزارش داده که تعداد متقاضیان پناهندگی در کشور‌های اروپا در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته که بیشتر آنان شهروندان افغانستان و سوریه هستند.

این اداره روزسه‌شنبه، چهاردهم سنبله با نشر گزارش گفته در شش ماه نخست امسال بیش از نیم میلیون نفر به کشور‌های اروپایی در خواست پناهندگی داده‌اند.

اداره پناهندگی اتحادیه اروپا هشدار می دهند که اگر این آمار به همین منوال ادامه داشته باشد تا پایان امسال بالاترین آمار پس از زمان بحران مهاجران در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ثبت خواهد رسید.

به گفته این اداره یک چهارم درخواست کنندگان پناهندگان شهروندان افغانستان و سوریه هستند که بین ماه جنوری تا ماه جون سال جاری ۵۱۹ هزار درخواست پناهندگی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا به شمول سویس و ناروی را داده‌اند.

گفتنی است که شمار عظیمی از پناهجویان که شمار آن نزدیک به سه میلیون می رسید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به اروپا در خواست پناهندگی داده بوده‌اند.

پیش از این نیز آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا از افزایش ۵۳ درصدی آمار درخواست کنندگان پناهندگی به کشور‌های اروپا خبر داده تاکید کرده بود که این اتحادیه «زیرفشار» است.

در همین حال پناهجویان افغانستان با آمار ۵۸ درصدی پس از سوری‌ها بیشترین درخواست کننده‌گان به کشور‌های اروپایی هستند که ۴۴ درصد دیگر آن را شهروندان ترکیه، ونزویلا و کلمبیا تشکیل می دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا