جهان

ارتش اسرائیل به ساکنان شمال غزه هشدار داد و دستور تخلیه قبل از بمباران را صادر کرد

سخنگوی ارتش اسرائیل به ساکنان الشجاعیه، الزیتون، شهر قدیم غزه و ساکنان جبلیه ساکن در بلوک های 1772، 1808، 1811، 961، 963، 760 هشدار داد که تخلیه شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با صدور هشداری به ساکنان چندین منطقه در شمال غزه، به آنها دستور داد تا پیش از بمباران های برنامه ریزی شده خود را تخلیه کنند، زیرا مناطق مختلف محاصره تحت تهاجم شدید از صبح جمعه و پس از پایان جنگ قرار گرفته است. مکث بشردوستانه یک هفته ای

آویخای آدرایی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای خطاب به ساکنان غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل “اقدامات قاطعانه علیه حماس و دیگر سازمان های تروریستی در نوار غزه را از سر گرفته است.”

وی به “ساکنان الشجاعیه، الزیتون، شهر قدیم غزه و ساکنان جبلیه ساکن در بلوک های زیر هشدار داد: 1772، 1808، 1811، 961، 963، 760، تخلیه شوند.”

در این بیانیه آمده است: «برای امنیت شما، از شما می‌خواهیم فوراً از طریق محورهای حیفا و خلیل‌الوزیر، خانه‌های خود را تخلیه کنید و به مراکز و مدارس سرپناه شناخته شده در محله‌های الدراج و طوفه و غرب شهر غزه بروید». .

اگرچه ارتش اسرائیل مردم شمال غزه را به پناه دادن به خانه‌ها و مدارس سوق می‌دهد، اما مردم نگران هستند که ارتش اسرائیل مدارسی را که سازمان ملل اداره می‌کنند از حملات شدید ماه گذشته خود دریغ نکرده است.

در 18 نوامبر، حملات هوایی اسرائیل بسیاری از فلسطینیان را در مدرسه الفخوره در اردوگاه آوارگان جبلیه و مدرسه دیگری در تل الزعتر، هر دو در شمال غزه، کشت. گفته می شود که چندین نفر به هر دو مدرسه پناه برده اند و از حملات بی وقفه اسرائیل فرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین وفا، پیشتر در سوم نوامبر، نیروهای اشغالگر اسرائیل با بمباران مدرسه اسامه بن زید وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) که هزاران نفر را در خود جای داده است، قتل عام جدیدی انجام دادند. آوارگان منطقه الصفتاوی در شمال نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد.

ارتش اسرائیل بامداد جمعه پس از اعلام پایان توقف یک هفته‌ای بشردوستانه با گروه مقاومت فلسطین، حماس، بمباران نوار غزه را از سر گرفت.

به گفته وزارت بهداشت غزه، در حملات هوایی روز جمعه رژیم صهیونیستی دست کم 178 فلسطینی کشته و 589 نفر زخمی شدند.

توقف کمک‌های بشردوستانه در 24 نوامبر به عنوان بخشی از توافق بین اسرائیل و حماس برای توقف موقت جنگ برای اجازه مبادله گروگان‌ها و ارسال کمک آغاز شد.

بیش از 15000 فلسطینی، اکثراً کودک و زن، در حملات اسرائیل از 7 اکتبر در پی حمله برون مرزی حماس کشته شده اند.

بر اساس برآوردهای رسمی، حدود 1200 اسرائیلی نیز کشته شده اند.

دکمه بازگشت به بالا