افغانستان

دمیتری ژیرنوف حملات اخیر به روسیه را «بی‌حیایی و بی‌شرمی» اوکراین خواند

 

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان در واکنش به حملات اخیر که بخش‌هایی از روسیه را هدف قرار داده به شمول حمله سوم می گفته که رژيم اوکراین پشت این حملات است.

به گفته‌ی آقای ژیرنوف، اوکراین از روی «بی حیایی و بی شرمی» به تاریخ سوم ماه می سال روان میلادی حمله‌ای بر قصر کرملین را در مسکو توسط طیاره بدون سرنشین انجام داد.

او همچنان تاکید کرده که «اوکرائین فعالیت‌های… خرابکارانه فعال خود را ادامه میدهد. بودانوف، مسئول استخبارات نظامی اوکرائین از آمادگی ها برای کشتار روس ها در سراسر جهان» خبر داده است.

سفیر روسیه در افغانستان در حالی اوکراین را مسوول حملات بر بخش‌هایی از روسیه عنوان می‌کند که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این اخیرا رسما از تصرف شهر باخموت در اوکراین خبر داده و از جانفشانی سربازان موسوم به «گروه واگنر» قدردانی کرده است.

دمیتری ژیرنوف تاکید کرده که نماینده ریاست عمومی استخبارات وزارت دفاع اوکرائین دست داشتن این کشور در حمله به ذخایر مواد نفتی در ۲۹ ماه اپریل در سِواستاپول را تایید کرده و به گفته‌ی او این نشان می‌دهد که کی‌یف به فعالیت‌های «خرابکارانه» خود در خاک روسیه ادامه می‌دهد.

آقای ژيرنوفت حمله بر «زاخار پریلپین» نویسنده‌ی روسی را نیز کار اوکراین خوانده و افزوده که یک خبرنگار و کارگردان از کشور چیلی مقیم شهر خارکوف که پیرامون رویدادها در اوکرائین فعالانه ابراز نظرکرده بود نیز توسط نیروهای اوکراینی بازداشت شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا