جهان

فرزاد منصوری مدال برنز مسابقات سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد

فرزاد منصوری، ورزشکار پشین تکدواندی افغانستان در مسابقات تکواندوی کسب سهمیه بازی‌‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با سه پیروزی و یک شکست موفق به دریافت مدال برنز این مسابقات شد.

فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرده که او با سه پیروزی در برابر حریف از صربستان، اتریش، بوسنیا و یک شکست در برابر حریف دنمارکی مدال برنز کسب سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

او در وزن سوم المپیک “منفی هشتاد کیلو” با حریفانش رقابت کرد که در ابتدأ حریف از اتریش را شکست داد، در مسابقه دوم تکواندو کار بوسنیا و هرزگوین را مغلوب نمود ولی در نیمه نهایی از حریف دنمارکی‌اش شکست خورد.

منصوری با شکست در برابر حریف دنمارکی اش نتوانست بصورت مستقیم سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را کسب کند.

گفتنی است که کسب سهمیه بازی‌‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به تاریخ‌ نهم و دهم ماه مارچ با اشتراک ۱۳۱ تکواندو کار به میزبانی شهر صوفیه بلغاریا برگزار شده بود.

این در حالی است که فرزاد منصوری در صورت مصدومیت و یا انصراف یکی از تکواندو کاران روسیه و یا دنمارک یا به واسطه کارت دعوت حق اشتراک در بازی‌های المپیک پاریس را به دست خواهد آورد.

این تکواندو کار افغانستان که اکنون در بریتانیا زندگی می کند تاکنون سیزده مدال از مسابقات ملی و بین المللی کسب کرده است.

پیش از این نیز ذکیه خدادادی، عضو پیشین تیم ملی پاراتکواندوی افغانستان و قهرمان پاراتکواندوی اروپا مدال طلای سهمیه پارالمپیک پاریس را بدست آورد.

 

دکمه بازگشت به بالا