افغانستان

در یک ماه گذشته 42 تن در اثر حوادث طبیعی جان باخته‌اند

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی می‌گوید که در جریان یک ماه گذشته 42 تن در اثر حوادث طبیعی در افغانستان جان باخته است.

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی امارت اسلامی می‌گوید که این افراد در جریان یک ماه گذشته در اثر حوادث طبیعی شامل زلزله، سیلاب و بارندگی‌های شدید جان شان را از دست داده اند.

به گفته آقای رحیمی 45 تن دیگر در اثر این رویدادها که در ولایت‌های کاپیسا، میدان وردک، تخار، بدخشان، غور، قندهار، کنر، نورستان، لغمان، پکتیا، خوست، دایکندی و ننگرهار رخ داده زخمی شده اند.

به گفته منبع، 341 خانه مسکونی در نتیجه سیلاب‌های و دیگر رویدادهای طبیعی در کشور به‌صورت کامل یا جزئی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی افزود که 19 هزار و 573 جریب زمین زراعتی بر اثر بارندگی و سیلاب در یک ماه گذشته تخریب و 1354 راس مواشی تلف شده است.

با این همه وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی می‌گوید که این وزارت به همکاری نهادهای مددرسان در جریان یک ماه گذشته برای بیش از 15 هزار خانواده آسیب‌پذیر و فقیر کمک‌های غذایی، غیرخوراکی و نقدی ارائه کرده است.

این وزارت از سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی به شمول سازمان ملل متحد خواسته است تا در شرایط دشوار کنونی به کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان ادامه دهند.

دکمه بازگشت به بالا