افغانستان

نخستین ماهواره «جاسوسی» کره شمالی آماده پرتاب شد

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی به جاپان اعلام کرد که قصد دارد در روز‌های آینده ماهواره جاسوسی نظامی این کشور را به فضا پرتاب کند.

خبرگزاری اسوشیدت پرس به نقل از مقام‌های کوریای شمالی روز دوشنبه، هشتم ثور گزارش داده است که این کشور جاپان را از زمان پرتاب ماهواره‌ جاسوسی این کشور به فضا آگاه ساخته است و اعلام کرده است که کوریای شمالی به رهبری کیم جونگ اون قصد دارد تا بین تاریخ‌های 31 الی 11 جون این ماهواره جاسوسی را به فضا پرتاب کند.

بر بنیاد یافته ها ممکن است این ماهواره تلاشی برای قرار دادن اولین ماهواره شناسایی نظامی پیونگ یانگ در مدار باشد.

در همین حال یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع کشور جاپان در واکنش به اعلام پرتاب ماهواره جاسوسی کوریای شمالی به نیروی دفاع شخصی جاپان دستور داده است که اگر ماهواره یا زباله‌هایی وارد خاک جاپان شدآن را ساقط کنند.

از سوی هم گارد ساحلی جاپان اعلام کرده است که پرتاب این ماهواره ممکن است بر آب های دریای زرد، دریای چین شرقی و شرق جزیره لوزون فیلیپین تأثیر بگذارد.

پس از آنکه کره شمالی به جاپان اطلاع داد که ماهواره‌ای را حد فاصل 31 می تا 11 جون پرتاب خواهد کرد، توکیو سیستم دفاع موشکی بالستیک خود را در حالت آماده باش قرار داد.

مقامات ژاپن هشدار دادند که هر گونه جسم پرتاب شونده ای که قلمرو آنها را تهدید کند، سرنگون خواهد کرد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر به رهبری کیم جون اونگ مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک را انجام داده است

.

دکمه بازگشت به بالا