افغانستان

مولوی عبدالکبیر: نهادهای بین‌المللی فعالیت‌های‌شان را در افغانستان از سر گیرند

معاون سیاسی و کفیل ریاست‌الوزرای امارت اسلامی در دیدار با نمایده ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفته است که بانک جهانی و جامعه بین‌المللی باید پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنند و نهادهای بین‌المللی دفاتر و فعالیت‌های شان را مانند بانک جهانی، از سر گیرند.

مولوی عبدالکبیر، سرپرست و معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی این سخنان را به روز شنبه، ۲۰ جوزا در دیدار با روزا اوتونبایوا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان مطرح کرده است.

براساس خبرنامه دفتر ریاست الوزرا، مولوی عبدالکبیر در این دیدار که در قصر سپیدار انجام شد، گفته است که ادامه همکاری‌های ملل متحد با مردم افغانستان نقطه خوب و مثبت است و باید بیشتر گردد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است که از اثر جنگ‌ها و فساد در اداره قبلی، کارهای اساسی در افغانستان انجام نشده است، بناً کمک‌های بانک جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی به افغانستان مهم است.

او افزوده است که همکاری بیشتر این نهادها و سازمان‌ها باید در زمینه‌های مصئونیت غذایی، احداث بندها، ساخت زیربناها و ایجاد سردخانه‌ها صورت گیرد.

براساس خبرنامه، کفیل ریاست الوزراء گفت که نماینده گی ملل متحد در افغانستان باید به گوش اشتراک‌کنندگان نشست‌های بین المللی برساند که در افغانستان عفو عمومی اعلان شده و بیشتر از ۵۵۵ تن از مقامات ملکی و نظامی حکومت قبلی از طریق کمیسیون تماس پس به کشور برگشته اند.

او افزوده است که زیر چتر حاکمیت امارت اسلامی جزایر قدرت، فساد، جنگ و ناامنی ختم گردیده و رسانه ها فعالیت دارند.

مولوی عبدالکبیر همچنان از جامعه بین‌المللی خواسته است تا در قسمت حذف نام‌های مقامات امارت اسلامی از لیست سیاه به تعهدات‌شان عمل کنند.

او گفته که امارت اسلامی خواهان دیپلوماسی فعال و روابط نیک با جامعه بین‌المللی می‌باشد.

در همین حال نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان اقدامات امارت اسلامی را در زمینه منع کشت و قاچاق مواد مخدر موثر و مفید توصیف کرده گفته است که جامعه جهانی این پیشرفت مهم را مثبت تلقی می‌کند.

او گفت: “معلومات ما از طریق ستلایت نشان می‌دهد که در زمینه کشت کوکنار کاهش زیاد به میان آمده است.”خانم اوتونبایوا همچنان گفته است که سازمان ملل از کشورهای چین و هند نیز خواهان کمک به دهاقین افغانستان شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفته است که این سازمان از اندک بودن کمک‌های بشری به مردم افغانستان آگاه است و تلاش می‌کند تا این کمک‌ها بیشتر شوند.

دکمه بازگشت به بالا