افغانستان

خشم جهانی علیه طالبان؛ نمایندگان کشورها از محرومیت زنان و دختران نگران هستند

همزمان با برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل پیرامون وضعیت حقوق بشری در افغانستان، نمایندگان کشورهای مختلف نسبت به محدودیت‌های زنان و دختران افغانستان ابراز نگرانی کردند.

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر و زنان سازمان ملل می‌گوید، اولویت اصلی آمریکا در حمایت از زنان افغانستان است و اقدامات طالبان علیه آزادی و حقوق بشر زنان از سوی ایالات متحده محکوم می‌شود.

خانم امیری هشدار داد که اگر جامعه بین‌المللی اقداماتی در زمینه حقوق زنان افغانستان نکند، حقوق زنان در سراسر جهان به خطر خواهد افتاد.

نماینده فرانسه در این نشست تاکید ورزید که طالبان زنان و دختران را در خانه‌ها و تاریکی زندانی کرده است و براساس گزارش ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، در هیچ جای جهان همانند ایران محدودیت‌های علیه زنان به این سختی وجود ندارد.

نماینده اسپانیا نیز در این نشست خواستار بررسی این موضوع شده که رفتار طالبان با زنان به عنوان جنایت جنگی شناخته شود.

نماینده یونیسف نیز در این نشست گفت، شش میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند و در کنار بحران انسانی موجود، نقض حقوق بشر وضعیت را به مراتب پیچیده‌تر کرده است.

این در حالی است که در نشست امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه این شورا برای افغانستان گزارش خود از وضعیت افغانستان را ارائه کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا