افغانستاناقتصادپناهندگانزندگی

اتحادیه اروپا 10 میلیون یورو برای خدمات بهداشت روانی و مواد مخدر در افغانستان اختصاص می دهد

اتحادیه اروپا 10 میلیون یورو برای کمک به مشکلات روانی در میان مردم افغانستان به عنوان بخشی از تلاش های کمک های بشردوستانه جاری آنها اختصاص داده است.

روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که 10 میلیون یورو اختصاص خواهد داد. این کمک مالی قرار است از طریق سازمان بهداشت جهانی و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در افغانستان، همانطور که در اعلامیه رسمی آنها آمده است، استفاده شود.

در این بیانیه آمده است که این کمک مالی اضافی دسترسی گسترده تر به خدمات درمانی بهداشت روان و سوء مصرف مواد توسط سازمان جهانی صحت در افغانستان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) را تضمین می کند.

اتحادیه اروپا همچنان تاکید می کند که 10 میلیون یورو معادل 800 میلیون افغانی به اقشار آسیب پذیر جامعه افغانستان به ویژه زنان و دختران اختصاص خواهد یافت.

رافائلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا، تاکید کرد: «اتحادیه اروپا به شدت در مورد بهبود سلامت و رفاه مردم در افغانستان احساس می‌کند». به افغانستان این مهم است که کسانی که با سلامت روان و اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند به خدمات بهداشتی جامع دسترسی داشته باشند و به آنها کمک شود تا دوباره در جامعه ادغام شوند. به همین دلیل است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است بودجه خود را برای شرکای خود، WHO و UNODC افزایش دهد. در بیانیه آمده است که با این بودجه اضافی، به افراد نیازمند بیشتری دسترسی پیدا خواهد شد.

10 میلیون یورو تخصیص یافته توسط اتحادیه اروپا به صراحت بازپروری سلامت روان و سوء مصرف مواد در افغانستان را هدف قرار می دهد، جایی که اتحادیه اروپا گزارش می دهد که نزدیک به 4 میلیون مصرف کننده مواد مخدر، 10 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد.

این بحران اکثر مراکز درمان مواد مخدر کشور را تحت فشار قرار داده است و مصرف کنندگان مواد مخدر را با دسترسی محدود به درمان مواجه کرده است.

دکمه بازگشت به بالا