اقتصادجهان

امریکا از ترکیه بابت تلاشهایش در مورد باز شدن “راهروی غلات” قدردانی کرد

نماینده ایالات متحده در گرینفیلد سازمان ملل از نقش ترکیه در حمل و نقل غلات اوکراینی تمجید کرد. گرینفیلد گفت: “این ابتکار عمل به جلو خواهد رفت و ما قادر خواهیم بود ۲۰ میلیون تن غلات موجود در این ۱۶ کشتی را به بازار بیاوریم. ما به حمایت از این تلاش ادامه خواهیم داد.”

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد از تلاش های ترکیه در تلاش برای انتقال غلات اوکراینی از دریای سیاه به بازار جهانی تشکر کرد.

گرین‌فیلد به کانال آمریکایی سی‌ان‌ان گفت: «اجازه دهید من از دبیرکل سازمان ملل (آنتونیو گوترش) و دولت ترکیه برای کمک به پیشبرد این ابتکار تمجید کنم.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: “این ابتکار عمل خواهد کرد و ما قادر خواهیم بود ۲۰ میلیون تن غلات را در این ۱۶ کشتی وارد بازار کنیم. ما به حمایت از این تلاش ادامه خواهیم داد.”

گرینفیلد انتقاد خود از روسیه را که بلافاصله پس از امضای قرارداد غلات بندر اودسا را ​​بمباران کرد، تکرار کرد.

چی شد؟

تحت نظارت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در ۲۲ ژوئیه “سند ابتکار حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین” را امضا کردند.

مرکز هماهنگی مشترک که برای حمل و نقل ایمن محصولات غلات از دریای سیاه ایجاد شده بود، در ۲۷ ژوئیه در محوطه دانشگاه دفاع ملی استانبول به بهره برداری رسید.

پس از تکمیل بازرسی نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در مرکز هماهنگی مشترک، کشتی به نام رازونی بعدازظهر دیروز استانبول را ترک کرد و وارد دریای مرمره شد.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا