جهان

۱۲ کشتی دیگر از اوکراین در محدوده حمل و نقل غلات حرکت کردند

وزارت دفاع ملی ترکیهگزارش داد که ۱۲ کشتی دیگر حاوی غلات از بنادر اوکراین حرکت کردند.

در بیانیه وزارت دفاع ملی ترکیه آمده است که حمل غلات در بنادر اوکراین تحت کنترل مرکز هماهنگی مشترک استانبول ادامه دارد و تا صبح امروز ۱۲ کشتی دیگر از اوکراین خارج شدند. بنادر با غلات بارگیری شده است.

۲۰ میلیون تن غلات

از سوی دیگر، با توافقی که در استانبول امضا شد، قرار است ۲۰ میلیون تن غلات از بنادر اودسا، پیودنی و چورنومورسک اوکراین تخلیه شود. با تخلیه، قیمت جهانی مواد غذایی نیز کاهش خواهد یافت.

کشتی های بدون غلات مجاز نیستند

کشتی های خالی و کشتی هایی که غلات بارگیری نشده اند اجازه خروج از بنادر را نخواهند داشت.

از مرکز استانبول کنترل خواهد شد

کنترل کامل کریدوری که ۲۰ میلیون تن غله را به جهان منتقل می کند، در مرکز ایجاد شده در استانبول انجام خواهد شد. تدابیری اتخاذ شد تا اطمینان حاصل شود که این کریدور که قیمت جهانی مواد غذایی را کاهش می دهد، به طور موثر عمل می کند.

بر این اساس، کشتی ها از طریق ماهواره و پهپاد رهگیری خواهند شد. بررسی ها در بندر مقصد انجام می شود. کشتی هایی که سیگنال های خود را خاموش می کنند و اطلاعات شفافی در مورد نقاط تماس بندر ارائه نمی دهند، به آب های سرزمینی ترکیه اجازه ورود نخواهند داشت. روسیه همچنین قادر به صادرات غلات و کود خواهد بود.مرکزی که در آن محموله مدیریت خواهد شد نیز در استانبول است. مرکز هماهنگی مشترک، که در ۲۷ ژوئیه افتتاح شد، شامل مقامات ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد (سازمان ملل) است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا