افغانستانپناهندگان

یان ایگلند: مردم افغانستان بیشتر از هر زمانی به کمک‌های بین المللی نیاز دارد

یان ایگلند، رییس شورای مهاجرت ناروی با تاکید بر کمک‌ها در بخش ‌های توسعه‌ای در افغانستان افزوده که کمک‌های اظطراری به تنهایی مشکل افغانستان را حل نمی کند.

رییس شورای مهاجرت ناروی روزچهارشنبه، بیست‌ودوم سنبله با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته که در نشست به مناسبت بررسی اوضاع افغانستان از وضعیت بشری در این کشور به شدت «ابراز نگرانی» کرده است.

او با اشاره به به اینکه کارمندان شورای مهاجرت ناروی به شمول زنان توانسته‌اند به شهروندان افغانستان کمک‌های اظطراری برسانند تاکید کرده که : در حال حاضر مردم افغانستان بیشتر از هر زمانی دیگر به کمک‌های جامعه بین المللی نیاز دارند.

همچنان ایگلند تصریح کرده که کمک‌های اظطراری به تنهایی مشکل افغانستان را حل نکرده بلکه نیاز به کمک‌های توسعه در این کشور است.

گفتنی است که برنامه جهانی غذا نیز روزگذشته اعلام کرده که برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان به یک میلیارد دالر نیاز است.

بر اساس گزارش، سازمان جهانی غذا به دلیل کمبود بودجه می تواند از هر پنچ شهروند نیازمند در افغانستان به یک تن آن کمک‌های غذایی فراهم کند.

این در حالی است که سازمان‌های بشری و امداد رسان در افغانستان همواره از افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان هشدار داده‌‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا