جهان

زلنسکی: گور دسته جمعی در ایزیوم پیدا شد

یک گور دسته جمعی در ایزیوم خارکف پیدا شد که اوکراین آن را از روسیه پس گرفت. این بیانیه را زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان کرد.

بیانیه جدیدی درباره شهر ایزیوم در منطقه خارکف که ارتش اوکراین آن را از اشغال ارتش روسیه آزاد کرد، منتشر شد.

زلنسکی که روز گذشته از شهر ایزیوم بازدید کرده بود، توضیح داد که یک گور دسته جمعی در این شهر وجود دارد و گفت: «جسدهای انبوه انسان در شهر ایزیوم در منطقه خارکف کشف شد.

تحقیقات در حال انجام است. فردا اطلاعات بیشتر و واضح تری ارائه خواهد شد. همچنین فردا خبرنگاران اوکراینی و بین المللی در ایزیوم حضور خواهند داشت. ما می خواهیم جهان ببیند که واقعاً چه اتفاقی افتاده است و اشغال روسیه به چه چیزی منجر شده است.

اول بوچا، بعد ماریوپول و حالا ایزیوم. روسیه مرگ را در همه جا به جا می گذارد و آنها باید مسئول آن باشند. تمام جهان باید روسیه را مسئول این جنگ بداند. ما هر کاری برای آن انجام خواهیم داد.»

“روسیه نمی تواند اوکراین را تحت سلطه خود درآورد”

زلنسکی با بیان اینکه روسیه به حملات موشکی خود به اوکراین ادامه می دهد، گفت: «دولت تروریستی بیش از ۳۸۰۰ نوع موشک مختلف علیه ما استفاده کرده است، اما هیچ موشکی نمی تواند به هدف روسیه برسد.

آنها نمی توانند اوکراین را تحت سلطه خود درآورند. او گفت: «هر موشکی روسیه را به تحریم‌های بیشتر، سقوط اقتصادی بیشتر و شرم تاریخی بیشتر نزدیک‌تر می‌کند».

“اوکراین به توصیه های اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد”

زلنسکی همچنین با اشاره به ادامه مذاکرات دیپلماتیک گفت که اورسولا ون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) از کی یف بازدید کرده است.

زلنسکی با یادآوری اینکه درخواست اوکراین برای الحاق به اتحادیه اروپا پذیرفته شد، گفت: «ما بدون توجه به شرایط، به اجرای تمام جزئیات مقررات مربوط به الحاق به اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد.

به هر حال ما باید ۷ توصیه کمیسیون اتحادیه اروپا را تا نوامبر اجرا کنیم.»

زلنسکی همچنین گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار توقف اقدامات روسیه شد و استدلال کرد که ارتش روسیه باید از نیروگاه اتمی زاپروژیه خارج شود و منطقه باید خلع سلاح شود.

بازدید از ایزیوم، بازپس گیری زلنسکی از نیروهای روسی
زلنسکی از ایزیوم بازدید کرده بود

بر اساس اظهارات و اطلاعات دریافتی از میدان نبرد، نیروهای اوکراینی وارد شهرک های مهم استراتژیک مانند ووچانسک، شوچنکووا، کوپیانکس، ایزیوم شدند.

گفته می شود که نیروهای اوکراینی به پیشروی خود در جبهه خارکف ادامه می دهند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از شهر ایزیوم در منطقه خارکف بازدید کرد که پس از درگیری با نیروهای روسی توسط نیروهای اوکراینی پس گرفته شد.

نیروهای روسیه از ایزیوم و بالاکلیا عقب نشینی می کنند

برخی اطلاعات از اوکراین توسط وزارت دفاع روسیه نیز تایید شده است. در ۱۰ سپتامبر، روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه عقب نشینی از شهرهای ایزیوم و بالاکلیا در منطقه خارکف را که قبلاً تصرف کرده بود، آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا