جهان

اردوغان: اسرائیل، ما تو را به عنوان جنایتکار جنگی به جهانیان معرفی خواهیم کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راهپیمایی فلسطین بزرگ در استانبول گفت:

📌آتش قلبمان را برای غزه به گوش جهانیان فریاد خواهیم زد. اسرائیل دقیقا 22 روز است که مرتکب جنایات جنگی شده است. اسرائیل، ما تو را به عنوان جنایتکار جنگی به جهانیان معرفی خواهیم کرد، ما برای این کار آماده می شویم.

📌ما برای غزه در قیام هستیم، همانطور که نگران گرفتاری خواهران و برادرانمان هستیم که هرجا افق ما وسعت دارد دل و چشم خود را به سوی ما معطوف کرده اند.

📌1 قرن پیش، غزه همان چیزی بود که آدانا برای این ملت بود.

📌ما اینجا نه تنها از غزه، بلکه از استقلال و آینده خود دفاع می کنیم.

📌 سخنان حاکمان اسرائیل را خنثی کنید و نقشه های خیانت را در مرزهای کشور ما خواهید دید.

📌غزه، فلسطین در سال 1947 چه بود، امروز چیست؟ اسرائیل، چطور به اینجا رسیدی؟ چطور وارد شدی؟ شما یک مهاجم هستید، شما یک سازمان هستید.

📌کسانی که دیروز در جنگ اوکراین و روسیه برای غیرنظامیان اشک تمساح ریختند، امروز در سکوت نظاره گر مرگ هزاران کودک بی گناه هستند.

📌ما برای خاورمیانه همانی هستیم که برای لیبی و قره باغ هستیم. ما با شعار “یک شب می توانیم ناگهان بیاییم” به حرکت خود در مسیر خود ادامه خواهیم داد.

📌همه می‌دانند که اسراییل تنها یک مهره در منطقه است که روزی که برسد قربانی خواهد شد.
📌جهان غرب از سیاستمداران تا رسانه های خود بسیج شد تا قتل عام کودکان، زنان و بی گناهان غزه را مشروع جلوه دهد و اسرائیل آشکارا مرتکب جنایت جنگی می شود.

📌ای غرب چقدر کودک و زن و سالخورده باید بمیرند تا آتش بس را اعلام کنی. کتاب گناهان غرب یک بار دیگر بسیار فراتر از بازی رفته است.

📌غرب بیشترین مسئول کشتار غزه است. کشتار غزه تماماً کار غرب است.

📌ای دنیا! شما همه این واقعیت ها را می بینید، دبیر کل سازمان ملل فریاد می زند، اما شما نمی شنوید، کر و کور شده اید.

📌در غزه یک کشتار علنی و نفرت انگیز انجام می شود نه دفاعی، آنها با گرسنگی، تشنگی و از بین بردن خدمات بهداشتی مردم غزه را به طور دسته جمعی از بین می برند.

📌پزشکان در غزه عمل های خود را در تاریکی انجام می دهند. دنیا این را می داند و سکوت می کند.

📌ما به کسانی که بازی های کوچک سیاسی خود را مقدم بر مبارزه در غزه می دانند، می گوییم. این کار را نکنید، مسئولیت نپذیرید، طرف جنایت علیه بشریت و جنگ نباشید. از آنچه قبلا در سوریه و عراق رخ داده است درس بگیرید.

📌به امید روزی که ستمگران از زندگی مردم فلسطین محو شوند. ظلم ستمگر تا ابد نمی ماند.

📌اسرائیل کوچکترین نگرانی از کشتار مردم ندارد. آنها به صراحت می گویند “ما کشتن را بلدیم”، اما شما بهای سنگینی برای این خواهید پرداخت. نفرین این بچه ها و زن ها روزی به شما خواهد رسید.

📌 (اسرائیل) احساس شفقت ملت ترکیه را با چرندیات و رفتارها و سخنان فراتر از قد و اندازه و قلب شما کم نکنید.

دکمه بازگشت به بالا