جهان

روزنامه نگار انگلیسی مفقود شده در آمازون کشته شد

پلیس برزیل تایید کرد که دام فیلیپس، روزنامه‌نگار بریتانیایی و برونو پریرا، کارشناس مردمان بومی در آمازون کشته شده‌اند. اعلام شد که مظنونی که پس از ناپدید شدن فیلیپس و پریرا بازداشت شده بود به قتل مضاعف اعتراف کرد.

در برزیل، پلیس فدرال اعلام کرد که «دام فیلیپس» روزنامه‌نگار بریتانیایی که از ۵ ژوئن تاکنون خبری از او نیست و «برونو پریرا» کارشناس مردم بومی که او را راهنمایی می‌کرد، در آمازون کشته شدند.
الکساندر فونتس، رئیس پلیس فدرال ایالت آمازوناس در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آماریلدو دا کوستا پریرا، که پس از ناپدید شدن روزنامه نگار فیلیپس و کارشناس پریرا بازداشت شده بود، به قتل فیلیپس و پریرا و محل دفن بقایای اجساد آنها اعتراف کرد.
فونتس با بیان اینکه بقایای اجساد پیدا شده برای بررسی پزشکی قانونی به برازیلیا پایتخت فرستاده می شود، گفت: به دلیل محرمانه بودن تحقیقات در حال انجام، هنوز نمی توان علت مرگ این روزنامه نگار انگلیسی و کارشناس را فاش کرد.

فونتس اظهار داشت که یافته ها نشان می دهد که فیلیپس و پریرا با سلاح گرم کشته شده اند، اما علت دقیق مرگ در راستای تحقیقات مشخص خواهد شد.

فونتس با اشاره به اینکه برادر آماریلدو، اوسنی دا کوستا، که به قتل روزنامه نگار و کارشناس اعتراف کرد نیز در بازداشت به سر می برد، افزود که اوسنی به قتل اعتراف نکرده است و ممکن است مظنون سوم با اعتراف آماریلدو در قتل دست داشته باشد.

از دست دادن فیلیپس و پریرا

تا ۵ ژوئن، هیچ خبری از دام فیلیپس ۵۷ ساله که برای روزنامه بریتانیایی گاردین کار می کند و برای نوشتن کتابی در مورد مردم بومی در آمازون به منطقه سفر کرده است، و برونو پریرا، کارشناس ۴۱ ساله در بنیاد ملی بومی وابسته به دولت، با او همکاری میکرد در دست نبود.

فیلیپس و پریرا آخرین بار در ۴ ژوئن در رودخانه Itaquai در دره جاوری، در مرز برزیل با کلمبیا و پرو، جایی که قاچاقچیان مواد مخدر، معدنچیان غیرقانونی و شکارچیان غیرقانونی فعالیت می کنند، دیده شدند.

فیلیپس روزنامه‌نگار باتجربه که حدود ۱۵ سال در برزیل کار می‌کرد، قبلاً به دلیل کارش در حفاظت از آمازون‌ها مورد تهدید قرار گرفته بود.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا