جهانعکسهنر

نمایشگاه افغان – ترکمن در شهر عشق‌آباد ترکمنستان افتتاح شد

حکومت سرپرست از افتتاح نمایشگاه بزرگ افغان-ترکمن در شهر عشق‌آباد پایتخت ترکمستان خبر داده است.

ذبیح‌الله مجاهدف سخنگوی حکومت سرپرست به روز چهارشنبه، شانزدهم حوت با نشر خبرنامه‌ی گفت که در مراسم افتتاحیهٔ این نمایشگاه، در کنار مسئولین و سکتور خصوصی دو کشور، نمایندگان چهل کشور دیگر نیز شرکت داشتند.

به نقل از خبرنامه نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست در این مراسم بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و گفته است که دو طرف باید روابط وسیع اقتصادی و تجاری داشته باشند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت همچنان گفته است حکومت سرپرست بهترین فرصت‌ها را برای سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم کرده است.

در خبرنامه آمده که قربان‌قلی بردی محمد‌اف، رهبر ملی و رییس جمهور پیشین ترکمنستان حین بازدید از نمایشگاه افغان-ترکمن در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست به مسئولین ترکمنستان هدایت دادند که از سیخ گول، سنگ‌های قیمتی، رنگ و مواد دیگر افغانستان در فاز دوم شهرک ارقدان استفاده کنید.

اوبه مقام‌های کشورش توصیه کرده است که به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه با افغانستان، نشست‌های دوام‌دار در زمینه‌های مختلف اقتصادی، ترانزیتی و تجاری برگزار کنند.

درخبرنامه آمده است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت در جریان سفر به ترکمنستان در دیدار با مقام‌های آن کشور در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف، به خصوص پروژهٔ تاپی و تاپ ۵۰۰ گفتگو کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا