جهان

اولین مورد آبله میمون در هند شناسایی شد

این اولین بار است که یک فرد مبتلا به ویروس آبله میمون در هند تشخیص داده می شود.

در بیانیه وزارت بهداشت هند آمده است که مردی ۳۵ ساله که ابتدای هفته از امارات به این کشور آمده و در ایالت کرالا بود، سقوط کرد. مریض شد و به بیمارستان رفت.

در این اطلاعیه آمده است که این فرد در بیمارستان به ویروس آبله میمون مبتلا شده است و این اولین مورد ثبت شده ویروس آبله میمون در کشور است.

در بیانیه ای که این وزارتخانه یک تیم پزشکی سطح بالا را به شهر کولام، کرالا فرستاده است، گفته شده است که این تیم با پرسنل بهداشتی در ایالت برای ایجاد اقدامات بهداشت عمومی همکاری خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت شرایط را از نزدیک دنبال کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و با هماهنگی ایالت ها برای مقابله با احتمال شیوع بیماری همه گیر تلاش کرده است.

مشخص شد که فرد مورد نظر با فردی که در امارات به آبله میمون مبتلا شده بود در تماس بوده است.

ویروس گل میمون

آبله میمون که به عنوان یکی از بیماری های نادر ناشی از یک ویروس بومی شناخته می شود، به دو گونه کنگو و غرب آفریقا تقسیم می شود.

این ویروس که معمولا از حیوان به انسان و به ندرت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، می تواند باعث ایجاد تب بالا و تاول های خارش دار در بدن شود.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰۰ مورد در ۳۹ کشور و ۵۰ کشور یا منطقه در سراسر جهان شناسایی شده و یک نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا