جهان

پافشاری ارتش اسرائیل بر پاسخ متقابل به حملات ایران

در پی حمله موشکی و پهبادی ایران بر اسرائیل که در پاسخ به حمله اسرائیل بر نمایندگی سیاسی ایران در دمشق انجام شد کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواهان خویشتن‌داری اسرائیل از حمله بر ایران شدند. اما به رغم فشارها و توصیه‌ها، اسرائیل گفته است به حملات ایران پاسخ می‌دهد.

به گزارش رویترز، یک منبع دولتی در اسرائیل گفته که نتانیاهو روز دوشنبه بیست و هفتم حمل، در کمتر از 24 برای دومین‌بار با کابینه‌ی جنگ خود برای بررسی پاسخ به حمله‌ی موشکی و پهپادی ایران تشکیل جلسه داده است.

هرزی هالوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل بدون ارائه‌ی جزئیات گفته است که اسرائیل به این حمله پاسخ خواهد داد.

این مقام ارتش اسرائیل در پایگاه نظامی «نواتیم» در جنوب اسرائیل گفته است: «پرتاب این تعداد موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند.»

براساس گزارش‌ها این پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در حمله‌ی شنبه‌شب، بیست‌وپنجم حمل ایران آسیب دیده است.

این در حالی است که پس از حمله موشکی و پهبادی گسترده ایران علیه اسرائیل، تهران تأکید کرده که به‌دنبال تشدید بیشتر تنش نیست.

این حمله موجی از واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، بدنبال این حمله ایران، به درخواست اسرائیل تشکیل جلسه‌ی اضطراری داد و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت که منطقه و جهان، توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند

او خواهان خویشتن‌داری ایران و اسرائیل شد و گفت که مردم خاورمیانه با خطر واقعی یک جنگ تمام عیار ویران‌گر مواجه‌اند.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده نیز روز یک‌شنبه به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده به اسرائیل کمک کرد تا حمله‌ی ایران را دفع کند، اما در حمله‌ی تلافی‌جویانه‌ی اسرائیل شرکت نخواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه‌ اروپا گفته است: «ما در لبه‌ی پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. ما باید ترمز کنیم و دنده‌عقب برویم.»

امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و دیوید کامرون، وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا درخواست‌های مشابهی ارائه کردند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه‌ی بریتانیا حملات موشکی و پهپادی شنبه شب ایران، شکست مضاعف برای تهران خواند و از اسرائیل خواست که از پاسخ متقابل به حمله‌ی موشکی و پهپادی ایران خودداری کند.

 

دکمه بازگشت به بالا