جهان

معتز عزایزه، چهره‌ی تاثیرگذار مجله‌ی تایم و عکاسی که او را «چشم و گوش جهان» لقب‌ داده‌اند کیست؟

معتز عزایزه، عکاس مشهور فلسطینی است که خانواده‌اش را در جریان حملات مرگبار اسرائیل در غزه از دست داده است. او با سپری کردن ۱۰۸ روز در زادگاهش به مستند سازی زندگی مردم نوار غزه پرداخت و با عکس‌هایش از این منطقه، روایت متفاوتی از زندگی در غزه ارایه کرد.

معتز عزایزه، جوان ۲۵ ساله‌ای است که با‌ پوشیدن‌لباسی‌ با علامت «مطبوعات» و دوربین در دست، نزدیک به چهار ماه را در معرض خطر مرگ در غزه سپری کرد، جایی که به‌دلیل تهاجم اسراییل به ناامن‌ترین نقطه‌ی پرجمعیت در جهان تبدیل شده به نوعی که روزانه حدود ۲۰۰ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان در آنجا کشته می‌شوند.

تصویر این عکاس جوان که حضور او بر ویرانه‌های غزه را نشان می‌دهد به‌تازگی روی جلد مجله‌ی تایم رفته و این مجله او را یکی از ۱۰۰ چهره‌ی تاثیرگذار سال معرفی کرده است.

معتز عزایزه از سوی مجله‌ی تایم لقب «چشم و گوش جهان» را دریافت کرده و در وبسایت این مجله آمده است که تصاویر گرفته شده توسط آقای عزایزه از غزه نگاهی اجمالی به وضعیت این منطقه است که به خاطر ممنوعیت ورود به این باریکه، کمتر رسانه‌های بین‌المللی قادر به تصویر کشیدن آن شده‌اند.

عزایزه در یاداشتی در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: «زندگی ما در غزه به فلم تکان‌دهنده‌ای می‌ماند که همه آنرا تماشا می‌کنید و هر وقت بخواهید می‌توانید کانال را عوض کنید.»

 

گالری: گزیده‌ی تصاویری که معتز عزایزه در جریان اقامت خود از نوار غزه ثبت کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا