جهان

حدود 140 دانشجوی پاکستانی که در قرغزستان گیر افتاده بودند، به لاهور منتقل شدند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در پی افزایش تهدیدها علیه دانشجویان خارجی در پایتخت قرغزستان حدود 140 دانشجوی پاکستانی که در بیشکک گیر افتاده بودند، به لاهور منتقل شدند.

روزنامه‌ی دان پاکستانی در گزارشی که بامداد امروز (یک‌شنبه، ۱۹می) منتشر کرده نوشته است که این دانشجویان شنبه‌شب از شهر بیشکک قرغزستان به لاهور منتقل شده‌اند.

طبق گزارش این رسانه، حمله‌های مکرر به دانشجویان خارجی در قرغزستان زمانی آغاز شد که ویدیویی حاوی درگیری دانشجویان قرغزستانی با دانشجویان خارجی در فضای مجازی ویرال شد و گروهی از افراد به‌نسبت آنچه که لت‌وکوب دانشجویان قرغزستانی خوانده می‌شود دست به تجمع زدند.

وزارت خارجه پاکستان نیز در اعلامیه‌ای از شهروندان این کشور در قرغزستان خواسته است که تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند.

در همین حال، شهباز شریف، صدراعظم پاکستان نیز نگرانی خود را از خشونت‌ها ابراز کرده از احتمال اعزام فوری یک وزیر کابینه‌ی خود به بشکک خبر داده است.

مقامات دولت قرغزستان نیز در توضیح این وضعیت گفته‌اند که خشونت علیه دانشجویان خارجی از اعتراض‌های شهروندان این کشور مبنی بر افزایش مهاجران شاغل ناشی شده است.

رسانه‌ها به نقل از کامچی‌ بیک تاش، رییس کمیته امنیت ملی قرغزستان گزارش داده‌اند که «این رویداد شب گذشته در پی اعتراض‌های شهروندان این کشور که اغلب بین ۱۸ تا ۲۵ سال دارند، در اعتراض به افزایش مهاجران شاغل در این کشور رخ داده است».

دکمه بازگشت به بالا