جهان

ناسا به اشتراک گذاشت: عمیق ترین تصویر از کیهان

ژانس هوافضای ایالات متحده (ناسا) عمیق‌ترین تصویری از کیهان را که تاکنون از تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است، به اشتراک گذاشته است. این تلسکوپ با جمع آوری تصاویری در حدود 1.5 میلیون کیلومتری زمین، دری را به روی اسرار فضا باز می کند.

آژانس هوافضای ایالات متحده (ناسا) تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ جیمز وب را در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری زمین به اشتراک گذاشت.

تلسکوپ وب، محصول همکاری ناسا با آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا، به‌عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل شناخته می‌شود که بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی هابل است که ۳۱ سال عمر دارد و به پایان عمر کاری خود نزدیک شده است.

اولین تصاویر رنگی که پس از اتمام دوره آماده سازی ۶ ماهه وب منتشر شد، نشان دهنده آغاز ماموریت های علمی آینده خواهد بود.

به اشتراک گذاشته شده بود که این تلسکوپ، که دری را به روی اسرار فضا باز کرد، توانست تصاویری «واضح و با فوکوس خوب» بگیرد و عملکرد نوری بالاتر از حد انتظار را به نمایش بگذارد.

تصاویر ارائه شده توسط جیمز وب که به عنوان پیشرفته ترین تلسکوپ فضایی تا به امروز شناخته می شود، برای شکل گیری کیهان و کشف سایر سیارات احتمالی قابل سکونت مهم هستند.

هدف این تلسکوپ بررسی تمام مراحل تاریخ کیهان با گرفتن نور ستارگانی است که برای اولین بار پس از انفجار بزرگ ۱۳.۵ میلیارد سال پیش شکل گرفتند.

این تصاویر برای بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز مشاهده شده است

این تصاویر در نشست اطلاع رسانی در کاخ سفید به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشان داده شد.

انتظار می رود تصاویر دیگری که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است توسط ناسا امروز منتشر شود.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا