جهان

حمایت ۱۱ میلیاردی برای امنیت غذایی از سوی شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که برای غلبه بر مشکلات امنیت غذایی بین المللی ۱۱ میلیارد دلار حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی SPA، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا پس از اجلاس امنیت و توسعه جده که در عربستان سعودی برگزار شد، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا از حمایت ۱۰ میلیارد دلاری گروه هماهنگی عربی که شامل ۱۰ موسسه مالی و توسعه ملی عربی برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی امنیت غذایی است استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز از بیانیه آمریکا مبنی بر ارائه یک میلیارد دلار اضافی برای تامین نیازهای امنیت غذایی خاورمیانه و شمال آفریقا در کوتاه مدت و بلندمدت خرسند هستند. .

در این بیانیه که رهبران در خصوص تضمین یکپارچگی از طریق تبادل اطلاعات درباره سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی، امنیت دریایی و سامانه‌های هشدار زودهنگام به بحث و تبادل نظر پرداختند، بر ایجاد گروه عملیاتی مشترک ۱۵۳ و ۵۹ تأکید شد که هماهنگی‌های دفاعی را بهبود می‌بخشد. بین شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کمک ۱۰۰ میلیون دلاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حمایت از شبکه بیمارستانی بیت المقدس شرقی که به فلسطینیان در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی خدمات ارائه می کند، تشکر کرد.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا