جهان

حداقل ۳۰۰ کارگر TikTok برای دولت چین کار کرده اند

حداقل ۳۰۰ کارگر شاغل در TikTok و شرکت چتر آن ByteDance پیش از این به موسسات دولتی چین استفاده شده بودند.

وقتی پروفایل LinkedIn کارمندان ByteDance و TikTok بررسی می‌شود، کارگرانی که قبلاً در رسانه‌های چینی کار می‌کردند اکنون در نقش‌هایی مانند مشارکت محتوا، استراتژی، سیاست، روابط عمومی، کسب درآمد و «همکاری رسانه‌ای» کار می‌کنند.

مشخصات ۱۵ کارمند فعلی ByteDance نشان داد که آنها به طور همزمان در شرکت فناوری و رسانه های دولتی کار می کنند.

در این گزارش آمده است: «پانزده نشان می‌دهد که کارمندان فعلی ByteDance به طور همزمان توسط رسانه‌های دولتی چین، از جمله خبرگزاری شین‌هوا، رادیو بین‌المللی چین، و تلویزیون مرکزی چین/چین جهانی استخدام می‌شوند».

نمایه‌های لینکدین که توسط فوربس بررسی شده است، «ارتباطات مهمی را بین شرکت مادر TikTok، ByteDance، و بازوی تبلیغاتی دولت چین آشکار می‌کند، که سرمایه‌گذاری زیادی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تقویت اطلاعات نادرست در خدمت حزب کمونیست چین انجام داده است».

طبق این گزارش، ByteDance و TikTok مناقشه ای نداشتند که ۳۰۰ پروفایل لینکدین نماینده کارمندان فعلی هستند یا وابستگی به رسانه های دولتی چین را رد می کنند.

یکی از سخنگویان ByteDance گفت که این شرکت “تصمیمات استخدام را صرفاً بر اساس توانایی حرفه ای فرد برای انجام کار می گیرد.”

این شرکت گفت: “برای کسب و کارهای ما در بازار چین، شامل افرادی می شود که قبلا در پست های دولتی یا دولتی در رسانه های چین کار کرده اند. در خارج از چین، کارمندان نیز تجربه ای از دولت، سیاست های عمومی و بسیاری از زمینه های دیگر را برای ما به ارمغان می آورند.” .

فوربس ۴۹ پروفایل لینکدین را برای کارمندان TikTok و ByteDance که قبلا برای دوربین مدار بسته و CGTN کار می کردند، شناسایی کرده است.

از جمله سردبیر سابق CCTV (تلویزیون دولتی چین) که در حال حاضر به عنوان مدیر مشارکت محتوای رسانه ای ByteDance خدمت می کند و یک اپراتور بازار خارج از کشور ByteDance که مشخصاتش نشان می دهد که او هنوز سردبیر دوربین مدار بسته است.

ظهور TikTok نگرانی های امنیت ملی را در قانونگذاران ایالات متحده افزایش داده است.

TikTok اخیراً اعتراف کرده است که کارمندان خارج از کشور به این اطلاعات دسترسی دارند، اگرچه “کنترل های امنیت سایبری قوی و مجوز” از تیم امنیتی ایالات متحده مورد نیاز است.

در ماه ژوئن، Buzzfeed News گزارش داد که داده‌های کاربران TikTok در ایالات متحده بارها توسط کارمندان چینی مورد دسترسی قرار گرفته است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا