جهان

زلنسکی: 62 درصد موشک های روسیه غیرنظامیان را هدف قرار دادند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که 62 درصد موشک‌های پرتاب شده توسط ارتش روسیه به سوی اوکراین به غیرنظامیان اصابت کرده است.

زلنسکی در کنفرانسی با عنوان “حقوق بشر در دوران تاریک” که در کیف، پایتخت اوکراین برگزار شد، گفت که ارتش روسیه به حملات خود علیه غیرنظامیان در اوکراین ادامه می‌دهد.

زلنسکی با دفاع از اینکه روس‌ها مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شوند، گفت: «62 درصد از موشک‌های شلیک شده توسط ارتش روسیه از 24 فوریه به ویژه اهداف غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند. علیه مردم، علیه بشریت».

زلنسکی خاطرنشان کرد که بسیاری از شهرها، شهرک‌ها، روستاها و آبادی‌های کشورش به دلیل حملات روسیه آسیب زیادی دیده‌اند.

“روسیه جنایت جنگی مرتکب می شود”

زلنسکی با اشاره به اینکه اتاق های شکنجه و گورهای دسته جمعی در اوکراین در مناطقی که از نیروهای روسی بازپس گرفته شده اند، پدیدار شده است، گفت: «بیش از 2 میلیون نفر از این کشور اخراج شده اند.

او گفت: «فرزندخواندگی غیرقانونی فرزندان ما که از اوکراین ربوده شده‌اند به خانواده‌های روسی و شهروندان اوکراینی اجباری در سرزمین‌های اشغالی برای پیوستن به ارتش اشغالگر نمونه‌های واقعی هستند.

زلنسکی ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در اوکراین متهم کرد و افزود: «جنایت دولت روسیه در خاک اوکراین و به ویژه علیه اوکراینی‌ها جنایتی بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی دوم است».

زلنسکی با اشاره به اینکه روسیه باید در عرصه بین المللی محاکمه شود، اظهار داشت که در این راستا از شرکای بین المللی انتظار حمایت دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا