جهان

حکومت سرپرست حمله‌ی اسرائیل بر سفارت ایران را محکوم کرد

حکومت سرپرست افغانستان پس از حمله‌ی اسرائیل بر سفارت ایران در دمشق، آن را حرکت تحریک‌آمیز برای ناامن ساختن منطقه عنوان کرده و محکوم کرد.

وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی روز سه‌شنبه، ۱۴ حمل در یک بیانیه‌ی گفت :« وزارت امور خارجۀ امارت اسلامی افغانستان حملۀ رژیم صهیونیستی بالای بخش قونسلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت سوریه، دمشق را نقض صریح نورم‌های دیپلوماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز برای گسترش ناامنی در منطقه دانسته و آن را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.»

حکومت سرپرست از کشورهای بانفوذ جهان خواسته است که جلو چنین تحرکات را بگیرند.

در خبرنامه همچنان آمده است که ادامه‌ی این حملات از سوی یک «رژیم» خاص به تهدید جدی برای منطقه و جهان مبدل شده است. در همین حال، این وزارت نقش قوانین بین‌امللی و موثریت آن را در قبال چنین حملات مورد پرسش قرار داده است.

طبق گزارش رسانه‌های ایرانی، اسرائیل روز دوشنبه، سفارت ایران در دمشق، پایتخت روسیه را هدف حمله‌ی هوایی قرار داده که در نتیجه‌ی بیش از شش نفر به شمول محمدرضا زاهد، یکی از فرمانده‌هان ارشد سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

امارات متحده‌ی عربی نیز در بیانیه‌ی این حمله‌ی اسرائیل را نقض قوانین دیپلوماتیک عنوان کرد.

دولت اسرائیل تا اکنون در این مورد توضیح نداده است؛ اما وزارت خارجه‌ی ایران هشدار داد که اسرائیل پاسخ این حمله‌ی خود را دریافت خواهد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا