جهان

زلنسکی دستور تخلیه اجباری دونتسک را صادر کرد

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که دستور تخلیه اجباری مردم منطقه دونتسک که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد، صادر کرده است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفت که دستور تخلیه اجباری مردم در منطقه دونتسک را داده است، جایی که صحنه درگیری های خشونت آمیز با روسیه بوده است.

زلنسکی با بیان اینکه صدها هزار نفر در مناطق دونباس زندگی می کنند، گفت: “صدها هزار نفر، ده ها هزار کودک وجود دارند. بسیاری از رفتن امتناع می ورزند. واقعاً باید انجام شود. و هر چه زودتر انجام شود، هر چه مردم بیشتر منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه زمان کمتری خواهد داشت تا فرصت شما را از بین ببرد. اگر چنین است، لطفاً با کسانی که در مناطق جنگی باقی مانده اند صحبت کنید. ” او گفت. زلنسکی همچنین تاکید کرد که به ساکنانی که ترک کرده اند غرامت داده خواهد شد.

قبل از شروع زمستان تخلیه کنید

از سوی دیگر، به گفته رسانه های محلی، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر، گفت که منابع گاز طبیعی منطقه از بین رفته است، بنابراین تخلیه باید قبل از شروع زمستان انجام شود.

جان هربست، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، گفت که این وضعیت ممکن است به دلیل انتظارات شدیدتر از درگیری ها باشد تا مشکل گاز طبیعی.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا