جهان

وکلای جنایی در انگلیس و ولز دست به اعتصاب نامحدود زدند

وکلای جنایی در انگلیس و ولز که در ماه ژوئیه و آگوست به دلیل ناکافی بودن افزایش هزینه های کمک حقوقی کار خود را ترک کردند، این بار دست به اعتصاب نامحدود زدند.

وکلای جنایی در انگلیس و ولز که افزایش هزینه های کمک حقوقی را ناکافی می دانستند، اعلام کردند که دست به اعتصاب نامحدود زدند.

کانون وکلای وکلای جنایی (CBA) در هر دو کشور پیشنهاد دولت را برای افزایش ۱۵ درصدی هزینه های کمک حقوقی پرداختی به وکلای جنایی برای وکالت متهمانی که توانایی پرداخت وکالت را ندارند از این ماه رد می کند. CBA به دنبال افزایش ۲۵ درصدی حق الزحمه وکلا است.

وکلای جنایی در مقابل دادگاه عالی در پایتخت لندن و در ساختمان دادگاه در کاردیف، منچستر، بیرمنگام، بریستول و لیدز گرد هم خواهند آمد.

ممکن است تاخیرهای بیشتری در دادگاه ها وجود داشته باشد

در پایان ماه ژوئن در انگلستان و ولز، تعداد معوقات در دادگاه ها به ۵۸۹۷۳ رسیده است.

بر اساس داده های وزارت دادگستری، ۶۲۳۵ جلسه دادگاه که ۱۴۱۵ جلسه رسیدگی بوده است، به دلیل اعتصابات بین ۲۷ ژوئن تا ۵ اوت متوقف شده است.

پیش بینی می شود که توقف وکلای جنایی باعث تشدید تاخیرهای موجود در دادگاه ها شود و ده ها هزار پرونده در حال حاضر در جریان هستند.

سارا دینز که به عنوان وزیر امور خارجه در وزارت دادگستری و امور داخلی خدمت می کند، اعتصاب نامحدود وکلای جنایی را “غیر مسئولانه” توصیف کرد.

در پاسخ، کریستی بریملو، رئیس CBA اظهار داشت که تصمیم اعتصاب “تلاشی برای محافظت از سیستم عدالت کیفری در برابر فروپاشی کامل” است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا