جهان

تصویب لایحه روش های پیشگیری از بارداری توسط مجلس نمایندگان آمریکا

پس از تصمیم جنجالی سقط جنین، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه ای را تصویب کرد که دسترسی مردم به روش های کنترل بارداری را تضمین می کند.

پس از ابطال تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر به رسمیت شناختن سقط جنین به عنوان یک حق قانون اساسی، قاضی محافظه کار دادگاه، کلارنس توماس، لغو قانونی را که تضمین کننده روش های پیشگیری از بارداری است، اعلام کرد و کنگره وارد عمل شد.

مجمع عمومی مجلس نمایندگان امروز با ۱۹۵ رای “آری” در مقابل ۱۹۵ رای “خیر” لایحه موسوم به “قانون حق کنترل زاد و ولد” را تصویب کرد. قابل ذکر است که ۸ نماینده جمهوری خواه به این لایحه رای «آری» دادند.

این لایحه دسترسی به روش های کنترل بارداری را به عنوان یک حق فدرال به رسمیت می شناسد و برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تعهدی را برای هموار کردن راه برای دسترسی افراد به این روش ها تحمیل می کند.

این لایحه همچنین به دادستان های کل، سازمان های مراقبت های بهداشتی و افراد این حق را می دهد که از ایالت هایی که قانون را نقض می کنند شکایت کنند.

تصمیم دادگاه عالی در مورد سقط جنین

در ۲۴ ژوئن، دادگاه عالی ایالات متحده “تصمیم رو وید” ۱۹۷۳ را که طبق قانون اساسی حق سقط جنین را در سراسر کشور تضمین می کرد، لغو کرد.

با این تصمیم، در حالی که سقط جنین یک حق قانونی نبود، قوانین مربوط به این موضوع به ابتکارات خود ایالت ها واگذار شد.

در حالی که از تصمیم مورد بحث در جناح راست استقبال شد، چپ ها، به ویژه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این تصمیم را به عنوان “حمله به سلامت زنان” تفسیر کردند.

پس از تصمیم دادگاه، هر از چند گاهی تظاهرات اعتراضی در مقابل دیوان عالی و در شهرهای مختلف آمریکا برگزار می شود.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا