جهان

صادرات گاز روسیه با خط لوله به اروپا به پایین ترین حد ۴۰ سال گذشته رسید

صادرات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا و انگلیس از طریق این خط لوله در ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

میزان گاز ارسالی روسیه به اتحادیه اروپا و انگلیس از طریق این خط لوله در ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

بر اساس بیانیه آژانس بین المللی انرژی (IEA)، گازی که روسیه از طریق خط لوله بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به اتحادیه اروپا و انگلیس ارسال می کند، حدود یک سوم کل تقاضای این کشورها است.

صادرات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا و انگلیس از طریق این خط لوله در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش نزدیک به ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱.۲ میلیارد فوت مکعب در روز رسیده است. به این ترتیب صادرات گاز به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسید.

صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله به اتحادیه اروپا و بریتانیا از سال ۲۰۲۰ به دلیل کاهش تقاضا به دلیل شیوع بیماری همه گیر کاهش یافته است.

در اواسط سال گذشته، روسیه صادرات گاز طبیعی خود به اروپا را فقط به قراردادهای بلندمدت محدود کرد و به فروش لحظه ای خود در بازار پایان داد.

اتحادیه اروپا و بریتانیا که می خواهند کاهش صادرات روسیه را از طریق خط لوله گاز طبیعی جبران کنند، مقادیر بی سابقه گاز طبیعی مایع (LNG) را از ایالات متحده وارد می کنند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا