جهان

اسناد فوق محرمانه توقیف شده در خانه ترامپ: جزئیات سلاح هسته ای

در ایالات متحده، یک قاضی فدرال حکم محرمانگی را در مورد حکم بازرسی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا لغو کرد. مقامات FBI 11 پرونده طبقه بندی شده را در عمارت ترامپ در فلوریدا کشف و ضبط کردند. از جمله این پرونده ها سندی ۳ صفحه ای با عنوان «رئیس جمهور فرانسه» بود. بر اساس اخبار روزنامه واشنگتن پست، ادعا شده بود که در عمارت ترامپ اسناد مربوط به سلاح هسته ای وجود دارد.

در حالی که بازتاب حمله اف‌بی‌آی به خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا ادامه داشت، اتهامات جدیدی در رابطه با اسناد ضبط شده در این یورش مطرح شد.

در ایالات متحده، یک قاضی فدرال حکم محرمانگی دونالد رئیس جمهور سابق آمریکا را برای اسناد توقیف شده در عمارت ترامپ لغو کرد.

این حکم در پی اتهامات ممانعت از اجرای عدالت، سلب اسناد دولتی و تخلف از قانون جاسوسی صادر شده است.

مقامات اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) ۲۰ جعبه اسناد را در املاک رئیس جمهور سابق فلوریدا کشف و ضبط کردند.
در میان اسناد، ۱۱ پرونده “فوق سری” پیدا شد.

این پرونده ها شامل ۳ صفحه اطلاعات درباره رئیس جمهور فرانسه، عفو راجر استون، یکی از مشاوران سابق ترامپ، یک سری عکس و یک یادداشت دست نویس است.

بر اساس اخباری که روز گذشته در واشنگتن پست منتشر شد، ادعا شده بود که در عمارت ترامپ اسناد مربوط به سلاح هسته ای وجود دارد.

رئیس جمهور سابق ترامپ در بیانیه دیروز خود استدلال کرد که در دوران ریاست جمهوری خود دستور محرمانه بودن این پرونده ها را حذف کرده است.

اما کارشناسان می گویند اگر هیچ سوابق رسمی مبنی بر لغو این طبقه بندی وجود نداشته باشد، اثبات آن دشوار خواهد بود.

همچنین قانون جاسوسی آمریکا به این موضوع توجه نمی کند که آیا سندی که از کاخ سفید اخراج شده است از حالت طبقه بندی خارج شده است یا خیر.

قانون جاسوسی در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات مربوط به دفاع ملی را ممنوع می کند.

یورش اف بی آی به خانه ترامپ

عمارت مارآ لاگو رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ در فلوریدا صبح روز هشتم آگوست توسط ماموران اف بی آی بازرسی شد.

او اظهارات خود را به اشتراک گذاشت و گفت: “خانه زیبای من، Mar-A-Lago، در پالم بیچ، فلوریدا، اکنون تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران FBI است، این زمان تاریکی برای ملت ما است. هرگز رئیس جمهور ایالات متحده چنین نکرده است. ترامپ در بیانیه‌ای کتبی گفت: چیزی به دست نیامد.»

در خبرها منعکس شد که در جست و جوی حدود ۴۰ مامور FBI که بیش از ۹ ساعت به طول انجامید، ۱۲ جعبه مدرک از مار-آلاگو جمع آوری شد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا نیز روز گذشته برای اولین بار در این باره اظهاراتی کرد و گفت که یورش ماموران اف بی آی به عمارت ترامپ را تایید کرده است و اعلام کرد که آنها درخواست داده اند.

ترامپ در بیانیه امروز خود اعلام کرد که مخالف به اشتراک گذاشتن حکم جستجو با مردم نیست.

درخواست پلوسی از جمهوری‌ها به «سخنرانی نرم علیه اف‌بی‌آی»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری خواهان خواست به حملات خود به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و دیگر مقامات مجری قانون برای یورش به عمارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا پایان دهند.

پلوسی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در کنگره با بیان اینکه پس از تفتیش منزل ترامپ، لفاظی‌های جمهوری‌خواهان تهدید به خشونت علیه مقامات دولتی را افزایش داد، گفت: «تهدید مقامات دولتی، از جمله اعضای کنگره، با اظهارات ترامپ تشدید شده است». .

پلوسی می‌گوید: «باید فکر کنید در اتاق جمهوری‌خواهان بزرگسالی وجود خواهد داشت که به جای تحریک حملات علیه مجریان قانون، می‌گوید: «فقط آرام باشید، بیایید ببینیم واقعیت‌ها چیست و بر اساس آن عمل کنیم». گفت.

پلوسی با ادعای اینکه جدا از آنچه در افکار عمومی مطرح شد، از محتوای یورش اف‌بی‌آی و تحقیقات در حال انجام آن اطلاعی ندارد، به اخبار «جستجو اسناد مربوط به سلاح‌های هسته‌ای» در این خبر اشاره کرد. پلوسی گفت: “اگر ماهیت آن اسناد چنین باشد، بسیار جدی است.”

او گفت: برخی از اعضای جمهوری خواه کنگره به یورش ماموران FBI به عمارت مار-آ-لاگو ترامپ در فلوریدا در ۸ اوت واکنش نشان دادند و در حساب های رسانه های اجتماعی خود “اف بی آی را نابود کن” و “منابع FBI را قطع کن”

همچنین دیروز در ایالت اوهایو آمریکا، مرد مسلحی به نام ریک شیفر که قصد داشت با سلاح نیمه خودکار سبک AR15 وارد دفتر FBI شود در تیراندازی با پلیس کشته شد، در مطبوعات آمریکایی، حساب کاربری شیفر در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد. به یورش به خانه ترامپ و توجه به این اطلاعات جلب شد که او از پیروان خود خواسته است سلاح به دست بگیرند.

مریک گارلند، دادستان کل دیروز برای اولین بار در رابطه با یورش اف بی آی به خانه ترامپ مقابل دوربین ها ظاهر شد و ماموران اف بی آی را مردمی میهن پرست خواند.

دکمه بازگشت به بالا