جهان

روسیه: ۲۸۷ هواپیما، ۱۵۱ هلیکوپتر، ۴۸۰۴ تانک و خودروی زرهی متعلق به اوکراین را منهدم کردیم

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تاکنون ۲۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۱ بالگرد و ۴۸۰۴ دستگاه تانک و خودروی زرهی متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کرده‌اند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره اقدامات ارتش روسیه در جنگ اوکراین اظهاراتی را ارائه کرد.

کوناشنکوف با بیان اینکه تلاش نیروهای اوکراینی برای حفظ مواضع خود در مناطق خاصی در مسیر میکولایف و کریوروژسکی ناموفق بوده است، تصریح کرد: یگان های هواپیما، موشک و توپخانه نیروی هوایی روسیه، نیروها و ذخایر ارتش اوکراین را زیر آتش گرفتند. .

کوناشنکوف مدعی شد که در یک روز ۱۱ تانک ارتش اوکراین، ۱۷ خودروی رزمی پیاده نظام شامل ۴ برادلی ساخت آمریکا، ۱۰ خودروی زرهی، ۵ پیکاپ مسلسل سنگین و بیش از ۱۵۰ سرباز در رومانوفکا در میکولایف خنثی شدند. وی اظهار داشت: یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی توسط هواپیماهای روسی در نزدیکی شهرک سرنگون شد.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه نیروی هوایی روسیه نقطه استقرار موقت و انبار مهمات هشتادمین نیروی هوابرد ارتش اوکراین در کراماتورسک در منطقه دونتسک را با سلاح‌های بسیار دقیق هدف قرار داد، مدعی شد که در این حملات بیش از ۱۲۰ سرباز اوکراینی خنثی شدند.

کوناشنکوف با بیان اینکه ۱۱۰ نیروی اوکراینی در گوساروفکا در منطقه خارکف و آداموفکا در منطقه دونتسک مورد اصابت قرار گرفتند، گزارش داد که حدود ۵۰ جنگجوی مزدور خارجی در حملات با سلاح های بسیار دقیق به شهرک کوراهوو در منطقه دونتسک کشته شدند.

کوناشنکوف، «۲۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۱ هلیکوپتر، ۱۸۷۲ هواپیمای بدون سرنشین، سامانه موشکی پدافند هوایی ۳۷۲، ۴ هزار و ۸۰۴ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۸۲۴ راکت انداز چند لوله ای، ۳ هزار و ۳۶۷ هویتزر و خمپاره انداز، ۵ هزار و ۲۷۶ دستگاه خودروی نظامی منهدم شد. ” از عبارات استفاده کرد

کوناشنکوف با این استدلال که علیرغم حضور هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، دولت کیف به تحریکات خود برای ایجاد یک تهدید فاجعه انسانی ادامه می‌دهد، کوناشنکوف اظهار داشت که ارتش اوکراین در ۳ سپتامبر از ۸ هواپیمای بدون سرنشین استفاده کرد. وسایل نقلیه هوایی با مهمات متصل برای حمله به نیروگاه.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه پهپادهای بدون سرنشین در حال نزدیک شدن به نیروگاه توسط خودروهای جنگ الکترونیک روسی مسدود شدند، اظهار داشت: وضعیت تشعشعات در نیروگاه طبیعی است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا