جهان

تعداد مبتلایان روزانه در هنگ کنگ در سه روز گذشته از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

روند صعودی موارد کووید-۱۹ در هنگ کنگ ادامه دارد. تعداد مبتلایان روزانه که در یک ماه دو برابر شد، در سه روز گذشته از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت. تصور می‌شود که افزایش موارد به دلیل گسترش انواع فرعی بسیار مسری Omicron باشد.

افزایش روزانه موارد کووید-۱۹ در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ چین ادامه دارد.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد در شهرستان ثبت شد که ۱۹۳ مورد آن منشاء خارجی بوده است.

تعداد مبتلایان روزانه که از ابتدای مردادماه در این شهرستان با جمعیت تقریبی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، در سه روز گذشته از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت.

در حالی که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند، ۲ هزار و ۷۹۳ بیمار تحت درمان قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بودند.

دکتر آلبرت او، مسئول مرکز، اظهار داشت که این موارد مانند ماه های فوریه و مارس افزایش تصاعدی نداشته است، اما انتظار دارند روند افزایشی در موارد روزانه که در ماه گذشته دو برابر شده است، ادامه یابد.

افزایش یافتن ویروس در نمونه های فاضلاب

او با اشاره به اینکه در پنج روز گذشته میزان ویروس در هر خانوار در نمونه های گرفته شده از فاضلاب در مناطق مختلف شهر به حدی رسیده است که در اوایل اسفندماه جاری به میزان قابل توجهی رسیده است. .۵ زیرشاخه Omicron غالب شد.

Au که در ماه های فوریه و مارس به این ویروس مبتلا شد، هشدار داد که اگر دوباره واکسینه نشوند، سطح آنتی بادی آنها کاهش می یابد و در معرض خطر عفونت های جدید قرار می گیرند.

هنگ کنگ در ماه های فوریه و مارس موجی از همه گیری ها را تجربه کرد و تعداد موارد ابتلا روزانه به ۸۰۰۰۰ مورد رسید. پس از کنترل اپیدمی در بهار، تعداد موارد ابتلا دوباره از اواسط ژوئن شروع به افزایش کرد. تعداد موارد روزانه که برای اولین بار در ۱۵ ژوئن از ۱۰۰۰ نفر گذشت، در ۴ مرداد از ۵ هزار، در ۱۹ مرداد از ۶ هزار، در ۲۵ مرداد از ۸ هزار و در اول شهریور از ۱۰ هزار نفر گذشت.

تخمین زده می شود که شیوع انواع فرعی بسیار مسری Omicron به افزایش موارد کمک کرده است.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا