جهان

تایوان: موشک های چینی به آب های سرزمینی ما سقوط کردند

تایوان اعلام کرد که برخی از موشک‌های پرتاب شده توسط ارتش چین در جریان تمرین‌های اطراف جزیره در منطقه‌ای که آن را «آب‌های سرزمینی» توصیف می‌کند سقوط کرد.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان، “ارتش آزادیبخش خلق چین در ساعت ۱۳:۵۶ به وقت محلی تعداد زیادی موشک بالستیک دانگ فنگ را به سمت آب های سرزمینی ما در شمال شرق و جنوب غرب پرتاب کرد. در حالی که سیستم های دفاعی ما فعال شده بود، ما نظارت کردیم. وضعیت با وسایل مختلف ما چنین اقدامات غیرمنطقی را که صلح منطقه را به خطر می اندازد محکوم می کنیم.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش آزادیبخش خلق چین رزمایشی را آغاز کرد که در آن از موشک ها و گلوله های واقعی در ۶ نقطه نزدیک به تایوان استفاده شد.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای در این باره گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین در ساعت ۱۳:۵۶ به وقت محلی تعداد زیادی موشک بالستیک دانگ فنگ را به سمت آب‌های سرزمینی ما در شمال شرق و جنوب غرب پرتاب کرد. با فعال شدن سامانه های پدافندی ما با ابزارهای مختلف اوضاع را رصد می کردیم. ما چنین اقدامات غیرمنطقی را که صلح منطقه را به خطر می اندازد محکوم می کنیم.

توضیح از چین

در بیانیه فرماندهی منطقه عملیاتی شرق چین، گزارش شده است که موشک‌های دوربرد با استفاده از مهمات واقعی شلیک شده و اهدافی در شرق تایوان با پرتاب انواع موشک‌های متعارف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

رسانه دولتی چین اعلام کرد که در این رزمایش که تا ژوئیه ۷ ادامه خواهد داشت، از انواع موشک ها از جمله موشک های مافوق صوت میان برد دانگ فنگ-۱۷ و موشک های بالستیک کوتاه برد دانگ فنگ-۱۱ استفاده خواهد شد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا