جهان

فیگارو: دیپلماسی اردوغان ترکیه را در صحنه بین المللی ضروری کرده است

در مقاله منتشر شده در روزنامه فرانسوی فیگارو، در رابطه با نقش میانجی ترکیه در جنگ روسیه و اوکراین، آمده است: «این موفقیت دیپلماتیک واقعی نشان‌دهنده سیاست خارجی صلح‌آمیزتر و بسیار فعال ترکیه است که ششمین شبکه سفارت‌خانه‌های بزرگ در جهان و بالاتر را دارد. از عبارات all other. puts استفاده شد.

موضع فعال اخیر سیاست خارجی ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روزنامه فیگارو، “چگونه دیپلماسی اردوغان ترکیه را در صحنه بین المللی ضروری کرد؟” در مقاله ای با عنوان بحث شده است

آیا ترکیه می تواند اولین برنده جنگ در اوکراین باشد؟ این موفقیت دیپلماتیک واقعی، سیاست خارجی صلح‌آمیزتر و بسیار فعال ترکیه را نشان می‌دهد که ششمین شبکه بزرگ سفارت در جهان و بالاتر از همه را دارد. ارزیابی انجام شد.

در مقاله‌ای که به انتقادات چند سال پیش رجب طیب اردوغان در جهان غرب پرداخته است، «اردوغان خود را صلح‌جو و فردی معرفی می‌کند که امروز با همه گفتگو می‌کند». گفته شده.

ترکیه صادرات غلات را آغاز کرد

در این مقاله آمده است که درگیری در اوکراین نشان دهنده تغییر موضع سیاست خارجی ترکیه است که در شرق، غرب و جهان عرب مورد ستایش قرار گرفته است.

در این مقاله آمده است که ترکیه میزبان مذاکرات صلح برای پایان جنگ روسیه و اوکراین بود و در نتیجه توافق طرف های متخاصم و از طریق سازمان ملل متحد، خاطرنشان شد که ترکیه امکان ازسرگیری صادرات غلات را در این کشور فراهم کرده است. پایان جولای

در این مقاله آمده است که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در اوکراین به گرمی با ولودیمیر زلنسکی دست داد و چندی پیش با ولادیمیر پوتین در روسیه دیداری طولانی مدت چهار ساعته داشت.

“ترکیه به یک فضیلت چند قطبی تبدیل شده است”

سفیر سابق ژان دی گلینیاستی، مدیر تحقیقات اندیشکده IRIS، که نظرات او در این مقاله گنجانده شده است، گفت: «اگرچه ترکیه بخشی از بلوک غرب است، اما در حال تنوع بخشیدن به اتحادهای خود است. او در حال گفت و گوی مستمر است حتی اگر مخالف منافعش باشد. با توازن قدرتی که انجام می دهد، تسلط پیدا کرده است. اکنون لازم است و مورد ستایش همگان است. ترکیه به یک هنرپیشه چندقطبی تبدیل شده است. از عبارات استفاده کرد

دوروتی اشمید، کارشناس ترکیه در مؤسسه روابط بین‌الملل فرانسه، گفت: «این سیاست جدید که می‌تواند بهتر از گذشته مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد و می‌تواند نقش میانجی و صلح‌جو را به شیوه‌ای کمتر ماجراجویانه ایفا کند، مبتنی است. در یک تغییر موقعیت اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک چشمگیر.” ارزیابی خود را انجام داد.

ایگور دلانو، معاون رصدخانه فرانسوی-روسی در مسکو، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور اردوغان توانایی رسیدگی به مسائل حساس در بخش های مختلف را دارد، برخلاف اروپایی ها که کاملا روابط خود با پوتین را در پرونده اوکراین قفل می کنند.
در مقاله‌ای در فیگارو آمده است که روابط پس از سال‌ها کینه بین ترکیه و اسرائیل دوباره برقرار شد و ترکیه نیز در مورد ایران، لیبی، سوریه یا اوکراین به کشوری ضروری و اغلب قابل مذاکره تبدیل شده است.

“دیپلماسی عادی سازی میوه های خود را به ارمغان می آورد”

این مقاله با اشاره به اینکه «دیپلماسی عادی سازی کامل به ثمر نشست»، همچنین با بیان اینکه اردوغان در خصوص روند عادی سازی ترکیه و ارمنستان ابتکاراتی را اتخاذ کرد، افزود: دو کشور که مرزهای مشترکشان نزدیک به ۳۰ سال است که بسته شده است، گام های خود را افزایش داده اند. به سمت عادی سازی در ماه های اخیر. تحریم محصولات ترکیه از طرف ارمنستان برداشته شده و نمایندگان ویژه برای گفتگوهای جدید منصوب شده اند. گفته شده.

مقاله شامل عبارات زیر بود:

اردوغان در حال ساختن ترکیه به عنوان یک سکوی مرکزی بین غرب و روسیه است، به ویژه در زمینه گاز، زیرا هیچ یک از تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط متحدان اوکراین را اعمال نمی کند. در دیدار اردوغان و پوتین در روز ۵ آگوست در سوچی، اعلام شد که “روابط تجاری” بین دو کشور به عنوان آخرین نشانه “دوستی” تا به امروز تقویت خواهد شد.

در این مقاله با اشاره به روند عادی سازی مجدد ترکیه با کشورهای عربی، آمده است: «عادی سازی روابط ترکیه با همه اطرافش، به ویژه با امارات متحده عربی و عربستان سعودی در جناح شرقی، موفقیت آمیز است. خواهیم دید که آیا این سیاست خارجی واقعاً در مهم ترین مسائل ترکیه در حال حاضر یعنی سوریه و اوکراین به ثمر خواهد نشست یا خیر. نظر گنجانده شد.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا