جهان

نشست پنتاگون برای تسلیحات فضایی روسیه و چین

فرماندهی ارشد پنتاگون هفته آینده برای گفتگو در مورد خطر فزاینده ناشی از تسلیحات فضایی جدید در حال توسعه توسط چین و روسیه تشکیل جلسه خواهد داد.

بر اساس دستور کار این نشست که به دست دیفنس نیوز رسیده است، در مورد چگونگی تاثیر سامانه های بمب افکن مداری جزئی چین و روسیه و گسترش تسلیحات فضا به زمین بر بازدارندگی و ثبات استراتژیک آمریکا بحث و گفتگو خواهد شد.

در این نشست همچنین گزینه‌های واکنش کشور در صورتی که این سلاح‌های فضایی توسعه یافته و خطری برای دفاع آمریکا باشد، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مقامات ارشد وزارت دفاع ایالات متحده، از جمله وزیر دفاع لوید آستین و معاون وزیر دفاع کاتلین هیکس، در جلسه توجیهی شرکت خواهند کرد.

مقامات سابق امنیت ملی از هیئت سیاست دفاعی نیز حضور خواهند داشت.

فناوری های جدید مبتنی بر فضایی که ممکن است از توانایی چین و روسیه برای کشف، ردیابی یا مقابله با تسلیحات ایالات متحده فراتر رود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سلاح های فضایی

چین این سیستم را که برخی از کارشناسان آن را به عنوان FOBS یا سیستم بمب افکن مداری کسری توصیف می کنند، در اکتبر ۲۰۲۱ آزمایش کرد.

این سیستم به سلاح هایی مانند وسایل نقلیه پیشروی مافوق صوت اجازه می دهد تا در مدار پایین زمین مستقر شوند تا زمانی که در بالای اهداف خود شناور شوند.

این سلاح می تواند سیستم های هشدار اولیه موجود را نیز شکست دهد.

به گزارش اسپیس دات کام، طیف گسترده ای از فناوری های ضد ماهواره توسط چین توسعه یافته است، از جمله لیزر، موشک های ضد ماهواره پرتاب زمین و فضاپیماهایی که قادر به گرفتن و بیرون کشیدن ماهواره های دیگر از مدار هستند.

در همین حال، روسیه سخت کار می کند تا سلاح های فضایی و سیستم های ضد ماهواره از جمله ماهواره هایی با قابلیت شلیک پرتابه ایجاد کند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا