جهان

تمرکز بازارها بر اظهارات رئیس فدرال رزرو

بازارهای جهانی با احتیاط پیش از سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو، امروز را تماشا می کنند.

انتظار می رود راهنمایی های شفاهی پاول بر جهت گیری بازارها تأثیر بگذارد. در آلمان، CPI ماهانه 0.5 درصد در ماه نوامبر کاهش یافت و 10 درصد به صورت سالانه افزایش یافت.

در حالی که فشارهای رکود فزاینده در سراسر جهان همچنان بر قیمت دارایی ها تأثیر می گذارد، انتظارات برای تصمیمات سیاست پولی آتی بانک های مرکزی بزرگ در سطح جهانی به دقت رصد می شود.

در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو نشان دادند که گام‌های فوق‌العاده‌ای ممکن است در دستورالعمل‌های شفاهی خود در هفته‌های اخیر کند شود، پیش‌بینی می‌شود که اظهارات امروز پاول در مورد اقتصاد و بازار کار ممکن است انتظارات بازار را روشن کند.

تخمین زده می‌شود که سیگنال‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، اشتغال بخش خصوصی ADP و داده‌های تعداد شغل‌های خالی در جریان اقتصاد ممکن است نوسانات را در بازارهای کشوری که قیمت‌گذاری رکود به طور قابل توجهی تقویت شده است افزایش دهد. .

قبل از اطلاعات و اطلاعیه های امروز، در بازارهای پولی قیمت گذاری شده است که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را 50 واحد با احتمال 68 درصد و با احتمال 32 درصد 75 واحد پایه افزایش خواهد داد.

تقویت انتظارات مبنی بر اینکه چین سیاست «صفر کووید-19» خود را کنار بگذارد و کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت که دیروز در ایالات متحده اعلام شد، از قیمت نفت حمایت می کند.

کاهش تورم در آلمان

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 1.2 درصدی دیروز با 0.3 درصد افزایش در روز جدید به 84.8 دلار معامله می شود.

در حالی که دیروز روندی متفاوت در بازار سهام نیویورک دنبال شد و با توجه به روند نزولی سهام فناوری، S&P 500 0.16 درصد و شاخص نزدک 0.59 درصد کاهش یافت. از سوی دیگر شاخص داو جونز ثابت ماند.

قراردادهای آتی شاخص در آمریکا روز جدید را با افزایش آغاز کردند. در حالی که نرخ تورم همچنان در دستور کار اروپا قرار دارد، داده های تورمی که دیروز در آلمان منتشر شد حاکی از کاهش نرخ تورم پس از مدت هاست.

در آلمان، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماهانه 0.5 درصد در ماه نوامبر کاهش یافت و 10 درصد به صورت سالانه افزایش یافت. پیش بینی ها برای افزایش 10.3 درصدی CPI در ماه نوامبر بود.

در حالی که کاهش تنش در چین، یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری منطقه، بر قیمت دارایی‌ها نیز تأثیر مثبتی گذاشته است، سرمایه‌گذاران بر این تمرکز دارند که آیا تغییر لحن در دستورالعمل‌های شفاهی مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از دیروز رخ خواهد داد یا خیر. داده های تورم آلمان

دیروز در حالی که شاخص DAX 40 در آلمان 0.19 کاهش یافت، شاخص FTSE 100 در انگلیس 0.51 درصد، شاخص CAC 40 در فرانسه 0.06 درصد و شاخص FTSE MIB در ایتالیا 0.10 درصد افزایش یافت.

قراردادهای آتی شاخص در اروپا روز جدید را با افزایش آغاز کردند.

تولید صنعتی در ژاپن کاهش یافت

در سمت آسیایی، جریان اخبار از چین همچنان بر بازارهای سهام تأثیر مثبت دارد.

در چین، دولت گزارش داد که به عنوان نشانه ای از تغییر در استراتژی خود برای مبارزه با اپیدمی کووید-19، که باعث مشکلات اجتماعی و اقتصادی فزاینده ای می شود، بر واکسیناسیون جمعیت مسن تمرکز خواهد کرد.

در حالی که تخمین زده می شود این گام ها آغازی برای بازگشت از سیاست “کووید-19 صفر” باشد، این تصور که دولت بر اقتصاد تمرکز کرده است در کشور قوی تر می شود.

اگرچه بازار سهام ژاپن با داده‌های اقتصاد کلان اعلام شده در ژاپن منحرف شد، اما مشاهده می‌شود که شاخص نزدیک به بسته شدن بیشتر زیان آن را جبران کرد. بر این اساس، تولید صنعتی در کشور ماهانه 2.6 درصد کاهش یافت که کمتر از حد انتظار بود. شروع مسکن در ژاپن نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.8 درصد کاهش یافت.

شاخص مدیران خرید (PMI) اعلام شده در چین به 48 در صنعت تولید و 46.7 در بخش خدمات کاهش یافت.

با این تحولات، شاخص Nikkei 225 در ژاپن 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص Hang Seng در هنگ کنگ 0.4 درصد و شاخص Kospi در کره جنوبی یک درصد افزایش یافت. از سوی دیگر، شاخص ترکیبی شانگهای در چین ثابت ماند.

دکمه بازگشت به بالا