جهان

تلفات جانی بر اثر رانش زمین در جزیره ایسکیا ایتالیا به 11 نفر افزایش یافت

İtalya’nın Ischia Adası’ndaki heyelanda can kaybı 11'e yükseldi

تعداد افرادی که در رانش زمین ناشی از بارش شدید باران در جزیره ایسکیا در دریای تیرنین ایتالیا جان خود را از دست دادند به 11 نفر رسید.

فاجعه سیل و رانش زمین که شنبه گذشته به دلیل بارش شدید باران در جزیره ایسکیا در شمال خلیج ناپل در سواحل جنوب غربی ایتالیا رخ داد، در حال بدتر شدن است. در بیانیه مسئولان آمده است که در جریان عملیات امدادی به جسد 3 نفر دیگر رسید و تعداد جان باختگان به 11 نفر افزایش یافت. گزارش شد 3 جسد کشف شده متعلق به یک زن 38 ساله و دو مرد 38 و 31 ساله است. جستجو برای یافتن 1 فرد گمشده ادامه دارد.

وضعیت فوق العاده اعلام شد

طبق گزارش‌ها، جان باختگان سیل و رانش زمین در جزیره ایسکیا یک زوج و نوزادان 3 هفته‌شان، 2 خواهر و برادر 5 و 11 ساله، یک شهروند 31 ساله ساکن جزیره و یک گردشگر بلغاری بودند.

کلودیو پالومبا، فرماندار ناپل پس از این حادثه در بیانیه ای اعلام کرد که 30 خانه زیر آب رفته، بیش از 200 نفر آواره شده اند و 5 نفر در منطقه مفقود شده اند و کار ادامه دارد.
جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، از سوی دیگر اعلام کرد که به دلیل فاجعه طبیعی در ایسکیا در این جزیره وضعیت فوق العاده اعلام کرده و برای پوشش خسارات وارده مبلغ 2 میلیون یورو (تقریباً 2.1 میلیون دلار) اختصاص داده است.

دکمه بازگشت به بالا