جهان

میترا حجار هنرمند ایرانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

مهدی کوهیان، عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان خانه سینما اعلام کرد که میترا حجار بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ایران بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، ماه گذشته نیز این بازیگر ایرانی جهت «پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز» به دادسرا احضار شده بود.

این خبرگزاری اشاره‌ای به علت بازداشت حجار و نهاد بازداشت‌کننده وی نکرده است.

گفتنی است خبرگزاری قوه قضاییه ایران (میزان) 19 نوامبر اعلام کرد که شماری از چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی این کشور از جمله میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی به دلیل انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی درباره اعتراضات اخیر به دادستانی تهران احضار شدند.

بر این اساس، «برخی اظهارنظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر» و «انتشار مطالب تحریک‌آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی» از سوی این چهره‌ها علت احضار آنها بوده است.


میترا حجار متولد بهمن ۱۳۵۵ در مشهد است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی غریبانه آغاز کرد. سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه پلیس جوان وارد تلویزیون شد و سال ۱۳۸۲ به قصد تحصیل در رشته کارگردانی ابتدا به فرانسه، سپس به آمریکا رفت. او در فیلم‌های سینمایی بی مادر، غیبت موجه، نیلگون، تپلی و من، سامورایی در برلین، کلوپ همسران و جنون بازی کرده است.

دکمه بازگشت به بالا