پناهندگانحقوق بشر
موضوعات داغ

در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ عضو جامعه رنگین‌کمان افغانستان از پاکستان اخراج شده‌اند

در ادامه اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی دولت پاکستان، دادگاه عالی پیشاور با صدور دستورالعملی خواستار جلوگیری از اخراج تراجنسیتی‌های افغانستان شده و این در حالی است که طبق اعلامیه سازمان رنگین کمان افغانستان‌‌، در یک سال گذشته دست‌کم ۱۰۴ عضو جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌ اخراج شده‌اند.

سازمان رنگین کمان افغانستان‌‌ در اعلامیه‌ای که روز جمعه، بیست‌هفتم دلو منتشر کرده گفته است در دو سال گذشته ال جی بی تی های افغانستان بخصوص ترنسجندرهای افغانستان در پاکستان مورد حمله‌های افرادی زورمند، افرادی افراطی اسلام گرایان و پولیس پاکستان قرار گرفته‌اند.

این سازمان از تصمیم دادگاه عالی پیشاور-پاکستان مبنی بر جلوگیری از اخراج ال‌جی‌بی‌تی‌های افغانستان از پاکستان استقبال کرده.

دادگاه عالی پیشاور روز پنج‌شنبه، بیست‌ششم دلو با صدور دستورالعملی از دولت موقت پاکستان خواست که از آزار و اذیت افراد تراجنسیتی افغان که به دنبال پناهندگی موقت در پاکستان هستند، خودداری کند.

گفته میشود که ۱۷ تراجنسیتی اهل افغانستان درخواستی مبنی بر مخالفت با بازگردادن آن‌ها به افغانستان، در دادگاه پیشاور تسلیم کردند و گفتند که زندگی برای آنها در خاک افغانستان «خطرناک» است.

سازمان‌رنگین‌کمان به نقل از ممتاز احمد، وکیل مدافع این تراجنسیتی‌ها در دادگاه گفته است که شهروندان اهل افغانستان که نام‌شان در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت‌ شده است اجازه دارند به‌عنوان پناهنده در پاکستان زندگی کنند.

طبق یافته های رنگین کمان،پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست افغانستان و فروپاشی نظام پیشن در این کشور، شمار زیادی از جامعه ال‌جی‌‌بی‌تی افغانستان از مسیرهای ناامن و خطرناک به کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه مهاجرت کردند.

این سازمان همچنان افزوده که شرایط سیاسی پراحتناق و نیز جرم‌انگاری گرایش‌‌ها و هویت‌های نان‌باینری در این کشورها، ال جی بی تی های افغانستان را در معرض تهدید اخراج و بازگردانیدن به افغانستان قرار داده است.

دکمه بازگشت به بالا