جهانعکس

پس از اعتراضات در چین، اقدامات مربوط به کووید-19 کاهش یافت

 

دولت چین پس از اعتراض به محدودیت‌های شدید کووید-۱۹ در این کشور، یک گام به عقب برداشت و تصمیم گرفت اقدامات را کاهش داده و واکسیناسیون را به‌ویژه افراد مسن تسریع کند.

در حالی که تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در چین به بالاترین سطح در 3 سال گذشته رسیده است، دولت های محلی اعلام کردند که اقدامات ضد همه گیر کاهش می یابد و واکسیناسیون تسریع می شود.

پس از اینکه سه شنبه هفته گذشته مکانیزم مشترک پیشگیری و کنترل کووید-19 شورای دولتی چین تصمیمی مبنی بر تسریع در واکسیناسیون جمعیت سالمندان با هدف کاهش میزان بیماری و مرگ و میر شدید صادر کرد، از سالمندان درخواست شد تا واکسینه شده است

Çin'de protestoların ardından Covid-19 tedbirleri gevşetiliyor

شیا گانگ، مسئول دفتر کنترل و پیشگیری از بیماری کمیسیون ملی بهداشت، اعلام کرد که تعداد افراد بالای 60 سال که دو دوز از واکسن را در چین دریافت کرده اند به 228 میلیون نفر رسیده است.

گنگ با بیان اینکه این میزان 86.42 درصد از کل جمعیت سالمندان را تشکیل می دهد، اظهار داشت: از این تعداد 181 میلیون نفر دوز تقویت کننده واکسن دریافت کرده اند.

گنگ با بیان اینکه بیش از 3 میلیارد و 440 میلیون دوز واکسن در سرزمین اصلی چین تجویز شده است، همچنین اظهار داشت که این بدان معناست که بیش از 1 میلیارد و 350 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن مصرف کرده اند.

گانگ اظهار داشت که 90.28 درصد از جمعیت چین حداقل 2 دوز واکسن داشتند، تعداد افراد کاملاً واکسینه شده به 1.2 میلیارد نفر رسید و بیش از 800 میلیون نفر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند، نوبت سوم واکسن را دریافت کردند. گنگ با اشاره به اینکه در راستای تصمیم منتشر شده توسط مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل کووید-19، تلاش می‌شود تا واکسیناسیون سالمندان همراه با مقامات محلی تسریع شود، گفت: امیدواریم جمعیت سالمندان بهبود یابد. به طور موثر برای محافظت از سلامت خود واکسینه شده اند.”

گوو یانهونگ، یکی از مسئولان مکانیسم مشترک پیشگیری و کنترل کووید-19، خاطرنشان کرد که علاوه بر واکسیناسیون، ساخت بیمارستان برای درمان بیماران کووید-19 تسریع خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا