جهانورزش

کمبود آب بر فوتبال نیز تأثیر گذاشت: بسیاری از مسابقات ممکن است لغو شوند

با توجه به کمبود آب ناشی از خشکسالی در فرانسه، ممنوعیت آبیاری مناطق سبز، به استثنای بخش‌هایی از زمین‌های گلف، باعث خشک شدن زمین‌های فوتبال شده است. اگر زمین های فوتبال به دلیل ممنوعیت نامناسب شوند، ممکن است بسیاری از مسابقات فوتبال لغو شوند.

 

در فرانسه که دمای هوا به بالاترین حد خود رسیده و کمبود آب به دلیل تغییرات آب و هوایی به وجود آمده است، ممنوعیت آبیاری مناطق سبز باعث خشک شدن زمین های فوتبال شده است. بسیاری از مسابقات به دلیل ممنوعیت لغو می شوند که باشگاه های فوتبال این شهر را با مشکل مواجه می کند.

بر اساس اخبار منتشر شده در مطبوعات فرانسه، ممنوعیت آبیاری زمین های فوتبال که فرمانداری ویلپردو از ابتدای تابستان به دلیل کم آبی اعمال کرد، باشگاه های فوتبال این شهر را با مشکل مواجه کرد.

اینکه باشگاه فوتبال ویلپردو در مرحله دوم رقابت های جام حذفی فرانسه در ۲۸ مرداد به مصاف هم می رود، نگرانی شهرداری و مدیران باشگاه ها را افزایش داده است.

فردریک دوپی شهردار ویلپردو به رادیو اروپا ۱ گفت که آنها به دنبال راه هایی برای حل این مشکل هستند.

ما در حال حاضر زمین فوتبال مناسبی داریم، اما چمن کاملاً خشک شده و زرد شده است.» دوپی هشدار داد که اگر لایه چمن نرمی که از آسیب دیدن بازیکنان فوتبال جلوگیری می کند خشک شود، لایه سخت خاک زیر آن می تواند باعث آسیب های جدی شود.

دوپی با بیان اینکه پیشنهاد چمن مصنوعی در این مورد قابل اجرا نیست و تنها راه حل رفع ممنوعیت آبیاری از سوی استانداری است، گفت: در شهرستان های همجوار زمین هایی با چمن مصنوعی وجود دارد اما باشگاه انجام نمی شود. مایل به بازی در این چمن ها هستند.

بسیاری از مسابقات را می توان لغو کرد

در حالی که هواداران و باشگاه ها نگران نامناسب بودن زمین های فوتبال به دلیل ممنوعیت آبیاری هستند، بسیاری از مسابقات فوتبال در کشور در خطر لغو شدن قرار دارند.

به گزارش اخبار فرانس ۳، شرایط برای منطقه لاواندی و مین و لوآر بحرانی است در حالی که به همین دلیل نمی توان بسیاری از مسابقات را در سارت برگزار کرد.

از طرفی از آنجایی که قیمت چمن مصنوعی بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون یورو است، باشگاه ها چشم به راه این گزینه نیستند.

علاوه بر این، رفتار تسامح آمیز در آبیاری زمین های گلف که به عنوان «ورزش پولدارها» مطرح می شود، واکنش هایی را در کشور به دنبال داشت.

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی با انتقاد از مجوز آبیاری زمین های گلف اعلام کردند که این نهال ها به دلیل ممنوعیت آبیاری در فرانسه خشک شده است.

اقدامات صرفه جویی در استفاده از آب در کشور

بسیاری از بسترهای رودخانه ها خشک شده اند، زیرا دمای بی سابقه به دلیل تغییرات آب و هوایی منجر به کمبود آب در فرانسه شده است.

تعدادی از اقدامات صرفه جویی در مصرف آب از جمله ممنوعیت آبیاری فضای سبز و باغات به دلیل خشکسالی انجام شد.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا