جهان

یک پایگاه گروه «حشدالشعبی» در نزدیکی بغداد مورد حمله هوایی قرار گرفت

منابع در گروه حشدالشعبی، شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی از حمله هوایی بر فرماندهی این گروه در جنوب بغداد خبر داده‌اند.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراق و منابع نزدیک به گروه شبه‌نظامی حشد شعبی، مورد حمایت ایران گزارش داده که این حمله شامگاه، روزجمعه، ۱۹ اپریل در منطقه جرف الصخر درشمال بابل عراق صورت گرفته است.

طبق گزارش‌ها دو منبع در شفاخانه‌ی شهر «حله» کشته شده یکی از نیرو‌های حشدالشعبی و زخمی شدن شش دیگر را در این حملات تایید کرده‌اند.

ازسوی‌هم منابع نزدیک به حشدالشعبی امریکا را مسوول این حملات دانسته بود، ادعا‌های که از سوی این کشور رد شد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالت متحده (سنتکام) با نشر پیامی تاکید کرده که «ما از گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند ایالات متحده امروز در عراق حملات هوایی انجام داده، مطلع هستیم. این گزارش ها صحت ندارد. ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است.»

همچنین در گزارش العربیه آمده است که پایگاه زرهی حشد الشعبی، در کالسو در بابل عراق با پنج موشک هدف قرار گرفته که منجر به خسارات هنگفت شده است.

گفتنی است این حمله پس از صورت که بامداد روزگذشته صدای انفجار مهیب بر یک پایگاه هوایی در نزدکی شهر اصفهان گزارش داده‌ شد.

مقام‌های ایرانی به‌طور رسمی ادها‌‌هی مقام‌های آمریکایی مبنی بر پرتاب موشک از سوی اسرائیل به ایران تأیید را نکرده‌اند اما مدعی هستند پدافند هوایی اصفهان چندین ریزپرنده و شیء مشکوک را هدف قرار داده‌اند.

این در حالی است که تنش‌ها میان ایران و اسراییل پس از حملات هوایی ایران بر این کشور افزایش یافته است.

 

دکمه بازگشت به بالا