افغانستاناقتصادپناهندگان

کمک ۱۴۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

دفتر اتحادیه اروپا برای افغانستان از کمک ۱۴۰ میلیون یورویی این اتحادیه برای حمایت از مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران خبر داده است.

این دفتر روز چهارشنبه، ۲۹ سنبله، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که ۱۴۰ میلیون یورو از کمک‌های اساسی و معیشتی در زمینه‌های آموزش، صحت، زراعت و توانمندسازی اقتصادی زنان در افغانستان را آزاد می‌کند.

اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۲ در واکنش به تصمیم امارت اسلامی برای ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی، این بخش از کمک‌هایش را مسدود کرده بود، اما پس از شش ماه نظارت و ارزیابی تصمیم آزاد سازی این پول اتخاذ شده است.

این اتحادیه گفته که عبور از وضعیت جاری در افغانستان دشوار است اما جامعه بین المللی طی شش ماه گذشته، راهی برای ارایه حمایت‌های ضروری به زنان، دختران و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر یافته است و همچنان تاکید کرده است که این حمایت راه حل های معیشتی را برای میلیون ها نفر ارایه می دهد، در حالی که مقامات عملی امارت اسلامی را به رسمیت نمی شناسد.

۱۴۰ میلیون یورو اتحادیه اروپا برای افغانستان در حالی آزاد می شود که بانک توسعه آسیایی (ADB) ۴۰۰ میلیون دالر کمک بلاعوض را برای محافظت از رفاه و معیشت مردم آسیب پذیر افغانستان، به ویژه زنان و دختران، و کاهش اثرات نامطلوب بحران انسانی جاری تصویب کرده است.

این کمک‌ها از طریق این کمک ها که از طریق نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در افغانستان ارائه می شود، به نیازهای غذایی اضطراری رسیدگی می‌کند، تولید داخلی مواد غذایی را برای امنیت غذایی میان مدت افزایش می دهد و خدمات اصلی صحی را برای مردم افغانستان فراهم می کند.

در خبرنامه‌ی بانک توسعه آسیایی آمده است که افغانستان با یک بحران بشردوستانه بی‌سابقه مواجه است که با تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های شدید، سیل‌ها و زلزله‌ها همراه شده است.

دکمه بازگشت به بالا