جهان

روسیه: جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی و بالگرد Mi-24 را سرنگون کردیم

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ متعلق به نیروی هوایی اوکراین در منطقه لوهانسک و یک بالگرد نظامی Mi-24 را در منطقه دونتسک سرنگون کردند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره اقدامات ارتش روسیه در جنگ اوکراین اظهاراتی را بیان کرد.

کوناشنکوف با بیان اینکه مخزن سوخت و تأسیسات فناوری پالایشگاه در کرمنچوگ و لیسیچانسک که برای تجهیزات نظامی اوکراین در دونباس استفاده می شود را با موشک های دقیق پرتاب شده از هوا و زمین منهدم کردند، گفت: با پرتاب هوایی با دقت بالا. وی اظهار داشت: در مجموع ۱۲ توپخانه شامل ۴ فروند هویتزر ۱۵۵ میلی متری M777 در نزدیکی Lastochkino، Ocherinoye، Vodyanoye و Jelannoye در منطقه دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه یگان های تاکتیکی رزم هوایی روسیه ۶۲ منطقه نظامی را به آتش کشیدند، گفت: در نتیجه این حملات بیش از ۱۶۰ نیروی ملی گرای اوکراینی و یک سامانه موشکی پدافند هوایی Buk-M1 خنثی شدند.

با بیان اینکه یک فروند Su-25 متعلق به نیروی هوایی اوکراین و یک فروند بالگرد نظامی Mi-24 در نزدیکی شهرک کامیشوها در منطقه لوهانسک با سامانه‌های پدافند هوایی روسیه و یک فروند بالگرد نظامی Mi-24 در نزدیکی شهرک آرخانگلسک در نزدیکی شهرک آرخانگلسک سرنگون شدند. منطقه دونتسک، ۸ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در مناطق لوهانسک، خرسون، خارکف و زاپوریژیا سرنگون شدند.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه یگان های موشکی و توپخانه ای ۱۸۰ منطقه نظامی، ۱۶ مرکز فرماندهی و ۳۲ موقعیت توپخانه را به آتش کشیدند، گفت: بیش از ۳۱۰ نیروی ملی گرای اوکراینی خنثی شدند.

کوناشنکوف گفت: تا به امروز ۲۰۶ فروند هواپیما، ۱۳۲ بالگرد، ۱۲۴۱ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۴۳ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۳ هزار و ۶۱۳ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۵۴۷ راکت انداز چندلوله، ۲ هزار و ۳۲ هویتزر و خمپاره انداز، ۳ هزار و ۳ هزار فروند. به اوکراین، خودروی نظامی خصوصی منهدم شد. از عبارات استفاده کرد

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا