افغانستاناقتصادجهان

اولین کشتی از ۳ کشتی از اوکراین به سواحل استانبول رسید

اولین کشتی از ۳ کشتی با پرچم پاناما، مالت و ترکیه که حامل ذرت بود و از اوکراین عازم ترکیه، انگلیس و ایرلند بود، ظهر در نزدیکی استانبول لنگر انداخت. چند ساعت بعد کشتی روجن با پرچم مالت، دومین کشتی حامل ۱۳ هزار تن ذرت وارد استانبول شد.

دو کشتی از ۳ کشتی که از بنادر اوکراین حرکت کرده و ۵۸ هزار تن ذرت حمل می کردند، به استانبول رسیدند.

وزارت دفاع ملی اعلام کرد که ناویستار با پرچم پاناما که ظهر از اوکراین به مقصد ایرلند حرکت می کند و با ۳۳ هزار تن ذرت از بندر اودسا حرکت می کند، به محل تعیین شده در شمال استانبول رسید و لنگر انداخت.

کشتی دوم به استانبول رسید

حدود ساعت ۱۷:۳۰ اعلام شد کشتی Rojen با پرچم مالت دومین کشتی حامل ۱۳ هزار تن ذرت وارد استانبول شد.

کشتی روژن از بندر چرنومورسک حرکت کرده بود تا به انگلستان برود. سومین کشتی Polarnet با پرچم ترکیه است که از بندر چرنومورسک در اوکراین حرکت می کند. پولارنت حامل ۱۲ هزار تن ذرت نیز پس از بازرسی به سمت کاراسو حرکت خواهد کرد.در اعلامیه وزارت دفاع ملی آمده است که این کشتی ها در ساعات آینده در معرض بازرسی مرکز هماهنگی مشترک قرار خواهند گرفت.

در بیانیه وزارت دفاع ملی آمده است که کشتی “روجن” با پرچم مالت که حامل ۱۳ هزار تن ذرت بود و از بندر چرنومورسک برای عزیمت از اوکراین به انگلیس خارج شد، در شمال استانبول لنگر انداخت.

در این بیانیه آمده است که بازرسی از کشتی فردا صبح انجام می شود.

صبح سه کشتی از اوکراین حرکت کردند

صبح دیروز سه کشتی عازم ترکیه، انگلیس و ایرلند از بنادر اوکراین حرکت کردند.

ناویستار، اولین کشتی، در ظهر به سواحل دریای سیاه بسفر رسید. کشتی Navistar با پرچم پاناما که عازم ایرلند بود و ۳۳ هزار تن ذرت را حمل می کرد، از بندر اودسا حرکت کرد.

دیدار وزیر آکار با رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین و کوبراکوف وزیر زیرساخت

خلوسی آکار وزیر دفاع ملی با اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین و الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت اوکراین دیدار کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در تماس تلفنی آکار، رزنیکوف و کوبراکوف درباره آخرین وضعیت حمل غلات تبادل نظر شد.

در این بیانیه آمده است: وزرای محترم از تداوم حرکت به دست آمده در حمل و نقل غلات و کارهای انجام شده با همکاری و هماهنگی در مرکز هماهنگی مشترک ابراز خرسندی کردند. گفته شده.

انتظار می رود دو کشتی دیگر تا چند ساعت دیگر به سواحل استانبول برسند.

یکی از این کشتی‌ها کشتی Rojen با پرچم مالت است که ۱۳ هزار تن ذرت حمل می‌کند. کشتی به نام روژن از بندر چرنومورسک حرکت کرد تا به انگلستان برود. سومین کشتی Polarnet با پرچم ترکیه است که از بندر چرنومورسک در اوکراین حرکت می کند.

Polarnet پس از بازرسی به کاراسو می رود. کشتی حامل ۱۲ هزار تن ذرت است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا