افغانستانجهان

دادگاهی در امریکا فرزندخوانده‌گی یک یتیم افغان را رد کرد

دادگاهی در ایالت ویرجینیای امریکا با گذشت بیش از یک سال از انتقال یک کودک بی‌سرپست افغان و نگهداری‌اش از سوی یک نیروی دریایی این کشور، درخواست فرزندخوانده‌گی او را رد کرده است.

دادگاه فرزندخوانده‎‌گی این کودک یتیم افغان روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد.

این کودک یتیم افغان که در حال حاضر چهارساله است اعضای خانواده‌اش را در سال ۲۰۱۹ در حمله نیروهای خارجی بر شورشیان طالب در روستایی در افغانستان از دست داد.

اطلاعات نشر شده حاکی از آن است که این کودک پس از این رویداد در حالت زخمی به شفاخانه منتقل شد و پنج ماه پس از درمان در نتیجه تلاش‌های دولت پیشین افغانستان و کمیته صلیب‌ سرخ مشخص شد که خویشاوندان دیگر این کودک زنده هستند.

جاشوا مست، عضو نیروی دریایی امریکا، پس از اطلاع از بستری بودن این کودک مصمم شد تا با همسرش استفانی کودک را به فرزندی بگیرد و حین خروج امریکا در ۲۰۲۱ از افغانستان این کودک با پدر و مادر امریکایی‌اش به این کشور منتقل شد.

جاشوا در دادگاه اتهام بسته‌گان این کودک مبنی‌ بر ربودن او را تکذیب کرده است.

با این حال، دادگاه ویرجینیا در اقدام نادر درخواست فرزندخوانده‌گی این زوج امریکایی از این یتیم جنگ در افغانستان را رد کرده است.

گفتنی‌ است که انتقال این کودک افغان از سوی زوج امریکایی در سال ۲۰۲۱ بحث‌هایی را در پی‌ داشت. این کودک در حال حاضر بی‌سرنوشت است.

دکمه بازگشت به بالا