افغانستانورزش

بورد کریکت بنگله دیش: افغانستان را دست کم نمی گیریم

در حالی که تیم کریکت افغانستان قرار است برای سلسله بازی‌های سه نوع کریکت به مصاف بنگله دیش برود، رییس کمیته گزینش بنگه دیش گفته است که آنها در حال حاضر تمرکز کامل خود را بر روی این سلسله بازی‌ها معطوف کرده اند و در حال برنامه ریزی برای تشکیل تیم‌ هستند.

منهاج العابدین، رییس کمیته گزینش به خبرنگاران گفت: «ما به آنچه در بیرون صحبت می شود فکر نمی کنیم. هنوز چهار ماه تا جام جهانی باقی مانده است. ما سلسله بازی هایی دربرابر افغانستان داریم و به آن فکر می‌کنیم.»

وی افزود: «ما در هر سه فرمت میزبان افغانستان خواهیم بود، بنابراین اکنون تیم های خود را برای آن سازماندهی می‌کنیم. فکر می‌کنم ما تنها تیم تست‌ هستیم که در حال حاضر درباره جام جهانی بحث می‌کنیم. ما باید با در نظر گرفتن آمادگی و عملکرد بازیکنان تیمی را برای جام جهانی بسازیم.»

کاپیتان سابق تیم ملی بنگله دیش همچنین گفت که تا هفته آینده ترکیب تیم‌ها دربرابر افغانستان را نهایی می‌کنند و بازیکنان تمرینات را از ۲۹ ماه می آغاز خواهند کرد.

آقای منهاج العابدین گفت که شکیب الحسن، بازیکن برجسته بنگله دیش، ممکن به دلیل مصدومیت نتواند در بازی تست اشتراک کند، اما انتظار می‌رود در بازی‌های پنجاه آوره که مدتی بعد برگزار می‌شود، حضور داشته باشد.

او همچنین انجام هرگونه آزمایش علیه افغانستان در سلسه بازی‌های آینده را رد کرد و ابراز امیدواری نمود که بهترین ترکیب ممکن را به نمایش بگذارد.

بنگله دیش در برابر افغان‌ها، به‌ویژه در فرمت طولانی‌تر، سابقه خوبی ندارد، چنانچه در سال ۲۰۱۹ این تیم با تفاوت ۲۲۴ دوش در نخستین بازی تست باخت.

منهاج العابدین گفت: «ما هیچ آزمایشی انجام نخواهیم داد. افغانستان تیم بسیار خوبی است. ما آزمایش بدی علیه آنها داشتیم زیرا آخرین تست را باختیم. ما آنها را دست کم نخواهیم گرفت. ما تلاش خواهیم کرد تا بهترین ترکیب ممکن را در برابر افغانستان اعلام کنیم.»

افغانستان از ۱۴ تا ۱۸ جون در داکه یک مسابقه تست بازی می‌کند و پس از آن عازم هند خواهد شد. این تیم در اول جولای به بنگله دیش بازخواهد گشت تا از ۵ تا ۱۱ جولای سه بازی پنجاه آوره را در چتوگرام بازی کند.

تیم افغانستان همچنین دو مسابقه بیست آوره را در سیلهت بتاریخ ۱۴ و ۱۶ جولای بازی خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا