آموزشافغانستانفن‌آوری

گوترش: زنان و دختران در همه‌جا سزاوار زندگی با عزت و احترام هستند

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با افزایش نقض حقوق زنان گفته که ما هرگز نباید در برابر حملات «بی‌سابقه و سیستماتیک» به حقوق زنان و دختران سکوت کنیم.

آقای گوترش روز شنبه، بیست‌و سوم ثور با نشر توییتی از تک تک مخاطبینش خواسته تا در کنار زنان برای دریافت حقوق اساسی‌شان استاده‌گی کنند.

او بدون اشاره به‌کشور و گروه خاصی تاکید کرده که «ما هرگز نباید در برابر حملات بی‌سابقه‌و سیستماتیک به حقوق زنان و دختران سکوت کنیم».

دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی برای دفاع از حقوق زنان تاکید دارد که گزارش‌ها از افزایش نقض حقوق زنان در سراسر جهان خبر می‌دهد و افغانستان نیز تنها کشوری در جهان است که دختران از حق آموزش و کار محروم هستند.

پیش از این نیز سازمان ملل متحد نشستی را با حضور نمایندگان ویژه کشور‌ها برای بررسی اوضاع افغانستان در دوحه برگزار کرد. نشستی که نتیجه قناعت‌ بخش برای تغییر زندگی زنان در افغانستان نداشتو صرفا آنچه که نقض حقوق زنان خوانده می‌شود را محکوم کردند.

از سوی‌هم برخی زنان معترض از عملکرد سازمان ملل برای دفاع از حقوق زنان در افغانستان انتقاد کرده از این سازمان خواسته‌اند تا حقوق زنان را افغانستان را در اولویت قرار دهند.

این در حالی است که براساس رده بندی مجمع جهانی اقتصاد، افغانستان در میان ۱۴۶ کشور به عنوان بدترین جای برای زنان در جهان شناخته شده است.

دکمه بازگشت به بالا