جهان

شکاف بین ارقام رسمی کووید-19 و تصویر واقعی همه گیری در چین در حال افزایش است

با گسترش روزافزون ویروس به دنبال کاهش اقدامات کووید-19 در چین، شکاف بین ارقام رسمی و تخمین‌ها از تصویر واقعی همه‌گیری در حال افزایش است.

حذف الزام تست پس از تغییر جهت سیاست کووید-19 در کشور، تشخیص موارد را دشوار می‌کند، در حالی که استانداردهای جدید اتخاذ شده در حفظ آمار مرگ و میر باعث می‌شود اکثر تلفات ناشی از ویروس ثبت نشده باشند.

در حالی که تراکم در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، سردخانه‌ها و کوره‌سوزخانه‌ها به دلیل تغییر ناگهانی اقدامات کنترل اپیدمی افزایش یافته است، به نظر می‌رسد آمار موارد، بیماران و مرگ‌ومیرها دور از انعکاس تصویر واقعی است.

برآوردهای روزانه موارد اعلام شده توسط کمیسیون های بهداشت محلی چینگدائو در استان شاندونگ در شمال کشور و شهرهای دونگوان استان گوانگدونگ در جنوب کشور، تفاوت چشمگیر بین ارقام رسمی اعلام شده توسط کمیسیون بهداشت ملی و وضعیت را نشان می دهد. در زمینه

بو تائو، رئیس کمیسیون بهداشت چینگدائو، گزارش داد که آنها تخمین می زنند که روزانه بین 490 هزار تا 530 هزار نفر در این شهر با جمعیتی حدود 9 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.
بو اظهار داشت که بیماران بستری شده در بیمارستان ها و کلینیک ها و سایر داده ها حاکی از “گسترش ناگهانی قبل از رسیدن به اوج” تصویر همه گیر در شهر است.

از سوی دیگر کمیسیون بهداشت دونگوان اعلام کرد که در نتیجه پیش بینی های انجام شده با مدل های کامپیوتری و ارزیابی های کارشناسی، تخمین زده می شود که روزانه 250 هزار تا 300 هزار نفر در این شهر مبتلا شوند.

این کمیسیون اعلام کرد که تعداد موارد روزانه در این شهر که جمعیت آن بیش از 10 میلیون نفر است، به سرعت افزایش یافته است و نهادها و پرسنل صحی با فشار و مشکلات زیادی مواجه هستند.

بر اساس ارقام رسمی هیچ مرگ ناشی از ویروس وجود ندارد

از سوی دیگر، بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی کمیسیون ملی بهداشت، طی 24 ساعت گذشته 4 هزار و 128 مورد در سرزمین اصلی چین شناسایی شده است، این در حالی است که هیچ مورد فوتی بر اثر این ویروس مشاهده نشده است.

این کمیسیون گزارش داد که 1737 مورد در استان گوانگدونگ، جایی که دونگوان بخشی است، و 31 مورد در استان شاندونگ، که بخشی از چینگدائو است، ثبت شده است.
تخمین زده می شود که پس از حذف آزمایش در چین، تعداد زیادی از موارد و مرگ و میر با تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم ویروس به دلیل عدم انجام آزمایش ثبت نشده است.

در حالی که مشاهده شده تراکم در بیمارستان‌ها، سردخانه‌ها و کوره‌سوزی‌های کشور افزایش یافته است، بستگان متوفی از مشاهده برخی علائم کووید-۱۹ مانند ناراحتی‌های تنفسی در آخرین لحظات متوفی خبر می‌دهند.
کمیسیون ملی بهداشت در 20 دسامبر اعلام کرد که استانداردهای جدیدی برای نگهداری آمار Covid-19 معرفی شده است.

بر این اساس، گزارش شده است که از این پس تنها مرگ و میر ناشی از ذات الریه و نارسایی تنفسی ناشی از این ویروس ثبت می شود و کسانی که بر اثر عوارضی مانند بیماری های مزمن یا سکته قلبی جان خود را از دست داده اند، اگرچه تست کووید-19 مثبت است. ، شامل آمار نمی شود.

چین قبلاً مرگ و میر ناشی از کووید-19 را به طور گسترده‌تری تعریف کرده بود.
در صورت مثبت بودن جواب آزمایش، بیماران مسن مبتلا به بیماری های مزمن و کسانی که بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده بودند، در اثر ابتلا به کووید-19 مرده در نظر گرفته می شدند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند که مرگ‌های «فرض» یا «احتمالی» ناشی از کووید-19 نیز باید ثبت شود. بسیاری از کشورها هنوز هم این تعریف گسترده را در آمار خود اتخاذ می کنند.

دکمه بازگشت به بالا