جهانزندگی

تحقق: 48 درصد از بریتانیایی ها به خدا اعتقاد ندارند

بر اساس مطالعه ای که در انگلستان انجام شد، 48 درصد از مردم بریتانیا به خدا اعتقاد ندارند، 55 درصد به بهشت ​​و 69 درصد به جهنم اعتقاد ندارند. در این نظرسنجی همچنین اشاره شد که 82 درصد از بریتانیایی ها به سایر ادیان اعتماد دارند.

مؤسسه سیاست کینگز کالج لندن، بر اساس داده های به دست آمده در نتیجه نظرسنجی از 3056 نفر بالای 18 سال در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بین مارس تا سپتامبر 2022، “باور، ایمان و مذهب: تغییر رفتار در بریتانیا گزارش خود را با عنوان ” بر اساس این گزارش، 50 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند اظهار داشتند که به خدا اعتقاد دارند، در حالی که 48 درصد اظهار داشتند که اعتقاد ندارند. در کشوری که در سال 1981 میزان ایمان به خدا 75 درصد بود، نسل Z با 37 درصد کمترین اعتقاد به خدا را داشت. در این نظرسنجی که شامل داده های 23 کشور غیر از انگلیس نیز می شود، گزارش شده است که اعتقاد به خدا در چین، سوئد، ژاپن، کره جنوبی و نروژ کمتر از انگلیس است.

نسبت مردم به بهشت ​​در ایالات متحده آمریکا 35 درصد

بر اساس این نظرسنجی که شامل نظرات شرکت کنندگان در مورد موضوعاتی مانند بهشت، جهنم و زندگی پس از مرگ نیز می شود، 55 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که به بهشت ​​و 69 درصد به جهنم اعتقادی ندارند، در حالی که این میزان از میان کسانی که به بهشت ​​اعتقاد ندارند 31 درصد در ایالات متحده آمریکا، 4 درصد در فیلیپین و 4 درصد در مراکش 2 درصد گزارش شده اند.

31 درصد از نسل Z آتیست هستند

در حالی که 49 درصد از بریتانیایی ها باور ندارند که روزی پس از مرگشان زنده شود، 33 درصد خود را مذهبی، 46 درصد مؤمنان اما غیر مذهبی و 21 درصد را ملحد می دانند. در کشوری که نرخ مذهبی در سال 1981 57 درصد بود، 45 درصد از نسلی که بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده اند همچنان خود را مذهبی می دانند، در حالی که این میزان در نسل Z 27 درصد اعلام شده است. بر اساس این نظرسنجی، 31 درصد از نسل Z ملحد هستند.

82 درصد از انگلیسی ها به سایر ادیان اعتماد دارند

در حالی که 23 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که اعتقاد به خدا نقش مهمی در زندگی آنها ایفا می کند، 31 درصد گفتند که دین نقش مهمی در زندگی آنها ایفا می کند، در حالی که 82 درصد اظهار داشتند که به افرادی با سایر اعتقادات مذهبی اعتماد دارند. در حالی که 12 درصد از بریتانیایی ها فکر می کنند که فقط دین خودشان دین واقعی است، 4 درصد فکر می کنند که ارزیابی مقامات مذهبی از قانون مهم است.

67 درصد هرگز به خانه نرفته اند

این نظرسنجی همچنین شامل آماری از تعداد دفعات نماز خواندن شرکت کنندگان و تعداد دفعات رفتن آنها به عبادتگاه بود. بر این اساس، 67 درصد از بریتانیایی ها اظهار داشته اند که هرگز یا تقریباً هرگز به عبادتگاه ها نمی روند، در حالی که 11 درصد گفته اند که هر هفته به عبادتگاه می روند. در این نظرسنجی که 16 درصد اعلام کرده اند که روزانه نماز می خوانند، 8 درصد گفته اند که هفته ای یک بار، 9 درصد گاهی اوقات، 3 درصد گفته اند که سالی یک بار عبادت می کنند و 63 درصد گفته اند که اصلا عبادت نمی کنند. در این نظرسنجی، 42 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که به نهادهای مذهبی اعتماد دارند، این میزان در ژاپن 8 درصد و در اندونزی 98 درصد بوده است.

دکمه بازگشت به بالا